Ilustrație inbox SMS

SMS vs MMS – Moduri diferite de comunicare

Business-uril au că moduri de comunicare cu clienții două canale principale SMS ȘI MMS. SMS-ul, derivat din Short Message Service, îți permite să trimiți până la 160 de caractere, iar MMS ( Short Multimedia Service ) este un tip de SMS, dar care îți permite să integrezi imagini, video sau alte tipuri de conținut.

În vederea stabilirii strategiei de marketing direct este necesar să cunoști foarte bine diferența dintre aceste două canale de comunicare și să o corelezi cu tipul tău de clienți. Pentru cele mai bune rezultate alege să apelezi la o firma specializată în SMS marketing , dar înainte de acest lucru află care din cele doua servicii este mai potrivit pentru tine

1. SMS vs MMS – Diferențe și avantaje

SMS marketing  include doar 160  de caractere, este mai ieftin și poate conține doar text și link-uri, pe când MMS marketing are capacitatea de a susține fotografii, scurte videoclipuri ( cumulând până la 30 de secunde de conținut audio sau video) și este mai scump de trimis.

SMS și MMS sunt moduri simple de a te conecta cu clienții, minimizând rata de eșec deoarece majoritatea oamenilor sunt mult mai înclinați în a deschide un mesaj comparat cu un email, sau de ce nu televizorul.

Atunci când te decizi în a alege dintre o strategie de SMS sau MMS ia în considerare obiectivele și tipul de conținut pe care vrei să îl împărătești clienților.

Înainte de a te hotărî asupra uneia din cele două ar fi bine să îți pui următoarele întrebări:

  •       Care este bugetul tău? Dacă vei alege MMS marketing trebuie să aloci un buget ceva mai mare;
  •       Mesajul tău este informațional sau promoțional? Mesajele informaționale funcționează cel mai bine prin SMS, iar cele promoționale prin MMS datorită capacității de a fi mai creativ;
  •       Cât de lung este mesajul pe care dorești să îl transmiți? Ia acest lucru în considerare datorită capacității reduse de caractere a SMS-urilor;

2. Detalii despre SMS și MMS marketing

Femeie care utilizează telefonul mobil

Dacă te afli în postura de a îți compresă informația într-o frază, SMS-ul poate deveni aliatul tău. Este bine să știi că rată de deschidere a SMS-urilor este de 99%, comparând cu email-ul de doar 33%. Majoritatea oamenilor deține un telefon, probabilitatea de a deschide mesajele primite fiind foarte mare.

Acest canal este foarte bun, de asemenea, din punct de vedere al eficienței costurilor.

În funcție de natură business-ului tău , o strategie bună de SMS marketing te poate scapă de multe griji.

Pentru business-urile care vând servicii cum ar fi domeniul sănătății, cel al frumuseții etc., programarea este modalitatea prin care generezi venituri. Implicit lipsa prezenței clienților, deși aceștia au avut o programare poate genera venituri în minus.

Una din soluții poate fi sunarea clienților, însă din punct de vedere al eficienței și al timpului nu poate da rezultate bune pe termen lung, mai ales în afacerile mari.

O soluție care îți poate fi la îndemână este primirea prin SMS a confirmării programării. Acestea te vor ajută atât pe ține că business, cât și pe clienți în a fi mult mai organizați, iar tu vei reduce riscul de a pierde în bani în urmă nerespectării programărilor.

Un alt business care poate profită de SMS marketing este cel al afacerilor care se ocupă cu livrări. Clienții iubesc să vadă în timp real statusul comenzii lor. SMS nu face decât să îmbunătățească livrarea prin primirea de notificări în funcție de situația coletului.

Pe lângă calitățile unui SMS, MMS îți permite să îți explorezi creativitatea. Îți poți îmbunătăți conținutul cu poze de înalta calitate, logo-uri sau diverse tematici în funcție de context ( ex sărbători) .

Ce trebuie menționat este faptul că mesajele multimedia vor arată diferit în funcție de modelul telefonului clienților. Aceste imagini vor avea nevoie de optimizare.

MMS marketing și mesajele promoționale

 Folosește-te de MMS marketing pentru a trimite discounturi, cupoane, coduri de reducere.

Poți face MMS care să conțînă coduri de bare sau couri QR  care mai apoi vor fi scanate cu ușurință de către clienți. Un alt avantaj al codurilor QR este faptul că poate fi folosit o singură dată.

Videoclipuri

Mulți dintre oameni preferă să vadă un scurt clip video, decât să se piardă în informate. Încearcă în acest scurte videoclipuri să conturezi un teaser pentru produsul sau serviciul tău.

Sursa foto : pexels.com

3.Întrebări și răspunsuri frecvente despre SMS și MMS marketing?

Care este dezavantajul SMS?

Dacă dorești să trimiți clienților un mesaj care să fie ceva mai atractiv, trebuie să știi că MMS este soluția deoarece SMS au  o capacitate limitată.

Care este dezavantajul MMS?

Pe lângă costuri, trebuie să luați în calcul că nu toată lumea are acces la internet ( instant), așadar dacă informația se poate pierde în timp, nu este cel mai indicat să apelați la acest mijloc. De asemenea, există un cost în plus de angajarea unei persoane pe partea grafică care să va ajute.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu