Noi metode de conectare online cu clienții

La origini, comunitățile umane erau formate din oameni care împărtășeau aceleași sisteme de valori. Motivul de bază al dorinței de apartenență la o anumită comunitate a evoluat de-a lungul secolului al XX-lea, bazându-se din ce în ce mai mult pe interesele și nevoile personale. Astfel, comunitățile moderne combină totuși și valori tradiționale, alături de nevoile personale. În acest mod iau naștere noi metode de conectare online cu clienții.

Tehnologiile informației și comunicării consolidează rolul pe care interesele și nevoile îl joacă în viața de zi cu zi a individului. Astfel, comunitățile susținute de platforme tehnologice, atrag în prezent un procent surprinzător al populației și generează un nivel ridicat de încredere în rândul membrilor acestora. Atunci când un sentiment comun este împărtășit, legăturile create în mediul virtual sunt cu atât mai puternice.

În sensul celor de mai sus, pentru tine ca marketer este extrem de important să înțelegi această mișcare a comunităților către mediul online. Mai mult de atât, este important să înțelegi modul în care se creează legăturile între oameni. Pentru a veni în ajutorul tău, îți vom descrie azi câteva noi metode de conectare online cu clienții.

Folosindu-te de aceste metode, ori de combinații între metodele de mai sus vei reuși să îți consolidezi prezența în mediul online. Acest lucru nu te va ajuta doar în conectarea facilă cu clienții tăi, ci și în creșterea vânzărilor. Cel din urmă fapt are loc tocmai în urma creșterii încrederii în brandul tău, pe baza creșterii încrederii între membrii comunității tale de clienți.

1. Marketingul de tip Crowdsourcing

Marketingul de tip Crowdsourcing reprezintă o idee de marketing nouă pentru conectare online cu clienții. Acesta constă în primul rând în apelul către membrii comunității 2.0. Acest lucru implică o companie care externalizează un act, care în mod normal este îndeplinit de către angajați, către un grup de persoane oarecare. Acest proces este posibil printr-un apel deschis folosindu-se tehnologii Web 2.0.

Există diferite strategii de Crowdsourcing:

  • Crowdfunding: reprezintă o formă de cooperare colectivă în mediul online, la care iau parte diferiți indivizi, cu scopul de a colecta bani sau resurse, necesare finanțării unui proiect.
  • Crowdcreation: în această situație, colaborarea colectivă online este utilizată pentru a crea conținut destinat să rezolve diferite tipuri de probleme.
  • Crowdvoting: această strategie constă în exploatarea judecății grupurilor de utilizatori din comunități online. Scopul este organizarea, filtrarea și crearea unei serii de conținuturi diferite.
  • Crowd wisdom: se bazează pe utilizarea cunoștințelor mai multor persoane pentru rezolvarea problemelor. Se folosește și pentru prezicerea rezultatelor viitoare sau pentru dezvoltarea strategiilor de afaceri.

2. Word of Mouth electronic

După cum am precizat și mai devreme, a avut loc o transformare uriașă a modelului tradițional de comunicare între companii și consumatori. S-a trecut de la modelul comunicării unidirecționale la modelul bidirecțional. Pe larg, acest Word of Mouth, poate fi înțeles cel mai bine sub forma informațiilor legate de companie, răspândite mai departe către alți consumatori. Acest lucru, în trecut, se producea la nivel fizic, oamenii vorbindu-și părerile. Acum, mare parte din acest proces s-a mutat în mediul virtual. Orice produs are un review și despre orice locație există câte o părere. Dacă nu există păreri, atunci ceva sigur nu este în regulă cu afacerea respectivă.

Studiile arată că părerile provenite din acest Word of Mouth electronic au o mare importanță în alegerea serviciilor ori a produselor. Astfel, companiile trebuie să profite de aceste metode de comunicare pentru a-și crește cota de piață. Un alt avantaj ar fi extinderea influenței asupra consumatorilor prin dezvoltarea unei comunicări în masă pozitive.

3. Inbound Marketing

O altă procedură dezvoltată în urma extinderii instrumentelor furnizate de mediul online, care contrastează formele de marketing tradițional, este Inbound Marketingul. Acesta mai este numit și marketing de intrare. Acest nou concept de marketing a apărut ca răspuns la schimbările comportamentale ale consumatorilor. Este numit astfel, întrucât acoperă o gamă largă de activități care urmăresc atragerea consumatorilor către companie.

Marketingul de intrare pe internet implică o serie de tehnici, printre care enumerăm: marketingul prin conținut, marketingul prin rețele de socializare, marketingul prin video și marketingul bazat pe permisiune. Marketingul de conținut se bazează pe înțelegerea nevoilor și dorințelor clientului. Odată cunoscute acestea, companie poate livra conținut relevant și valoros către client, dar și către potențiali clienți, determinându-i să se îndrepte către compania ta.

Marketingul pe rețele de socializare

Marketingul pe rețele de socializare integrează marketingul de conținut, bazându-se pe transmiterea mesajului către un public larg. Uitându-te la reach-ul mesajului tău, ai fi înclinat să spui “Wow, câți oameni mi-au văzut mesajul. Cât timp mai durează până încep să îmi crească vânzările?”. Dar nu este așa, reach-ul este doar reach, nu garantează că toți oamenii care au văzut postarea, vor fi și înclinați să achiziționeze de la tine. Pentru o înțelegere mai bună a marketingului prin rețelele de socializare, te invităm să citești aici punctele tari și punctele slabe.

Într-adevăr, comunitățile se schimbă și se schimbă uimitor de repede. Nu este momentul să stai să te gândești prea mult la următoarea ta mișcare. You’re either in or you’re out. Există, bineînțeles, și riscuri. Însă mediul virtual este atât de permisiv, încât și greșelile își au locul online. Poți desigur, ori de câte ori, te vezi nehotărât, ori în dificultate, să apelezi la marketingul de tip Crowdsourcing. Nici nu se știe ce rezultate uimitoare te vor aștepta la sfârșitul campaniei.

Sunt totuși momente când nu ai vrea să riști și să mergi mai degrabă pe un tip de campanie care dă rezultate sigure și mereu pozitive și care să te ajute în procesul de conectare online cu clienții. În acest caz, poți oricând să apelezi la serviciile de web 2 SMS. Specialiștii SMSO sunt oricând pregătiți să îți ofere consultanță.

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu