GDPR si SMS Marketing – cum sa le impaci?

Contact Us

GDPR si SMS Marketing – cum sa le impaci?

GDPR este un subiect tot mai aprins in sfera marketing-ului si a companiilor care proceseaza baze de date. Incepand cu data de 25 mai 2018, accesul companiilor la piata larga a devenit mai anevoios, in special in zona celor care isi promoveaza produsele si serviciile prin marketing direct – e-mail si SMS.

Cu toate aceste piedici, punerea in practica a regulamentului GDPR reprezinta un nou capitol pentru baza de date deja creata. Este o ocazie foarte buna de a scoate din vedere persoanele care nu au potentialul de a se transforma in clienti. Reduci costurile de promovare si te adresa doar celor care prefra brandul tau.

Cateva aspecte generale ale GDPR

GDPR reprezinta un set de reguli impus de Parlamentul European si de Consiliul European pentru a proteja datele persoanelor fizice. Regulamentul se aplica oricarei organizatii care opereaza in Uniunea Europeana, indiferent unde are sediul central.

Pe scurt, GDPR obliga firmele care stocheaza, proceseaza si utilizeaza date personale sa ceara consimtamantul persoanelor inainte de a le utiliza si de a-i instiinta cu privire la scopul in care vor folosi aceste date.

Cum poti informa consumatorul cu privire la procesarea datelor lor

Unul din aspectele cele mai importante ale GDPR consta in informarea consumatorilor in legatura cu procesarea datelor. In momentul in care ceri consimtamantul de stocare si procesare a datelor personale (e-mail, nr de telefon, adresa, etc), este important sa ii pui la dispozitie clientului urmatoarele detalii:

  1. Informatii despre companie si departamentul care utilizeaza datele personale
  2. Care este scopul procesarii datelor personale? Este in interes legitim?
  3. Vei crea un profil al consumatorului in urma procesarii datelor sale personale? Daca da, cum mai exact?
  4. Vei oferi datele personale unor terti? (De exemplu un serviciu de transmitere a newsletter-elor precum Mailchimp)
  5. Veti transmite datele in afara UE?
  6. Pe ce perioada veti stoca datele?
  7. Cum poate renunta la acordul de procesare a datelor?

 

SMS marketing post GDPR

Principalul scop al GDPR-ului este acela de a proteja datele personale ale cetatenilor din Uniunea Europeana. Acest lucru inseamna ca persoanele fizice se pot opune procesarii datelor lor personale in diverse scopuri. Organizatiile nu mai pot trimite SMS-uri sau e-mail-uri in mod abuziv, fara inscrierea consumatorilor in baza de date in prealabil.

Bun, am inteles ce trebuie sa facem de acum incolo pentru a fi in conformitate cu regulamentul GDPR.

Intrebarea este: Pot trimite SMS-uri clientilor aflati in baza de date construita inainte de a intra GDPR in vigoare?

Pe scurt, da.

Un aspect cheie al GDPR-ului consta in obtinerea consimtamantului explicit din partea consumatorului de a-i folosi datele personale in scopuri de marketing.

Daca persoanele din baza ta de date si-au dat deja acordul de a primi SMS-uri promotionale sau informative, nu este nevoie sa le ceri din nou acordul. Consimtamantul reprezinta doar una din cele 6 conditii legale de prelucrare a bazelor de date, detaliate in Articolul 6, alineatul 1.

In cele mai multe cazuri, companiile pot continua sa trimita SMS-uri bazei de date existente inainte de 26 mai 2018 fara sa ceara din nou acordul. Acest lucru se face in baza consimtamantului deja exprimat de consumator si in baza conditiei privind interesele legitime.

In ceea ce priveste consimtamantul, ne-am lamurit – trebuie sa fie clar si explicit.

Conform ICO, conditia interesului legitim face referire la utilizarea datelor consumatorului intr-o maniera minim invaziva sau atunci cand exista o justificare convingatoare pentru procesarea datelor.

Toate argumentele in favoarea intereselor legitime trebuie sa fie detaliate in politica de confidentialitate. Acesta este documentul pe care trebuie sa il intocmesti pentru a fi in conformitate cu regulamentul GDPR.

Orice act de procesare a datelor trebuie sa aiba in loc in baza raspunsului afirmativ la urmatoarele intrebari:

  1. Ai un interes legitim pentru a trimite SMS-uri persoanelor aflate in baza ta de date? In acest caz, interesul legitim poate include nevoia de a promova produsele sau serviile proprii sau de a cere feedback in urma achizitionarii produsului sau serviciului tau;
  2. Este neaparat nevoie sa trimiti SMS pentru a-ti atinge scopul campaniei? Daca poti demonstra valoara adaugata de trimitere a SMS-urilor, atunci este in interes legitim;
  3. Ce masuri ai luat pentru a lua in calcul drepturile, interesele si libertatea consumatorului? Din nou, daca persoanele din baza ta de date se asteapta sa primeasca SMS-uri privind produsele sau serviciile tale, nu te poti folosi de acest canal de comunicare in alte scopuri.

Asigura-te ca actiunile de SMS marketing sunt in conformitate cu regulamentul GDPR.

Daca nu o faci deja, este necesar sa asiguri ca ai in vedere urmatoarele aspecte atunci cand initiezi o campanie de marketing direct, prin SMS:

  1. Obtine acordul consumatorului. Orice persoana care doreste sa primeasca SMS-uri trebuie sa apese in mod activ pe butonul de abonare. Nu mai poate fi o setare predefinita. Trebuie de asemenea sa explici foarte clar care este scopul pentru care ii ceri numarul de telefon si pentru ce il vei folosi
  2. Construieste formulare de abonare specifice campaniilor de SMS. Mesajele pe telefon sunt un canal specific de comunicare si trebuie listat ca atare.
  3. Ofera-i sansa de a se dezabona in mod clar si facil. Pe cat de usor se aboneaza, atat de usor ar trebui sa poata sa isi si retraga acordul. De aceea, este indicat ca in cadrul acelui mesaj comercial sa ii oferi consumatorului si sansa de a se putea dezabona

Nu in ultimul rand, asigura-te ca procesezi datele conform GDPR. Mai mult decat atat, trebuie sa ai o persoana dedicata administrarii bazei de date a detaliilor personale.

Priveste partea buna a lucrurilor

Regulile impuse de Parlamentul European nu au fost inventate peste noapte pentru a face viata un calvar companiilor, desi asa pare, nu-i asa?

Noua legislatie GDPR pare noul balaur cu 7 capete al marketingului. Este in acelasi timp si o ocazie de a face curatenie in baza de date si de a ne concentra eforturile asupra persoanelor cu cel mai mare potential de a deveni clienti.

 

Testeaza platforma SMSO si afla cum te putem ajuta sa iti dezvolti campaniile de SMS Marketing.

 

*Disclaimer – Acest articol are rolul de a oferi informatii generale si nu constituie consultanta legala. Daca esti nesigur in ceea ce priveste conformarea cu regulamentul GDPR, iti sugeram sa apelezi la reprezentanti specializati.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trimite
gratuit
100 SMS