Cum scrii un SMS care vinde

Contact Us
sms care vinde

Cum scrii un SMS care vinde

Unul din conceptele fundamentale ale marketingul este acela ca mergi acolo unde iti sunt clientii. Marketingul prin SMS s-a dezvoltat ca ramura independenta a marketingului tocmai prin faptul ca exista un numar covarsitor de consumatori care utilizeaza telefonul mobil.

De fapt, cu totii folosim telefonul poate mult mai des decat ne dam seama. Studiile arata ca in medie, ne verificam telefonul de 85 de ori pe zi. Cu toate acestea, durata multor interactiuni este de aproximativ 30 de secunde. Este foare clar ca mesajul de promovare trebuie sa fie scurt si concis pentru a avea efectul dorit.

Dependenta consumatorului de telefon a deschis calea marketingului prin SMS.

Modul in care este construit mesajul de promovare face diferenta intre o campanie de succes si un mesaj ignorat de consumator.

SMS personalizat

Unul din avantajele marketingului prin SMS este acela ca poti segmenta publicul in functie de diferite criterii. SMS-urile sunt in general considerate mai putin personale si expresive. Din acest motiv, o campanie de marketing prin SMS de succes transmite mesajul de promovare intr-o modalitate cat mai umana si apropiata de consumator.

Prima impresie conteaza

Ca in orice interactiune, modul in care initiem o discutie pune bazele relatiei cu potentialul client. Sansele de a vinde prin SMS incep sa creasca sau sa scada inca de la primul Salut.

Iata cum te poti apropia de client inca de la inceput:

  • Include numele destinatarului in mesaj;
  • Foloseste-te de specificul locatiei lor. Fa referire la un eveniment de mare anvergura organizat in zona, meteo, traditii si sarbatori;
  • Foloseste-te de ultima interactiune cu produsul sau serviciul tau. Multumeste-le pentru comanda plasata, tine-i la curent cu statusul comenzii sau adu-le aminte de o intalnire sau programare.

Criterii de personalizare a campaniei prin SMS

Cu cat este mai bine segmentat publicul, cu atat te poti adresa mai usor si eficient nevoilor clientilor. Mesajul transmis unei persoane care abia a auzit de compania ta va fi diferit de mesajul de fidelizare transmis clientilor loiali.

Factorii socio-demografici te ajuta sa personalizezi campania in functie de varsta, gen, stil de viata si interese. Impreuna cu datele despre locatia consumatorului, mesajul tau ajunge la persoana potrivita in momentul potrivit.

Aici poti afla mai multe despre segmentarea pietei si cum te putem ajuta.

Cum sa scrii un SMS care vinde

  • Fii clar si concis. Cu totii stim ca vrei sa vinzi prin acel mesaj

Specificul SMS-urilor limiteaza lungimea mesajului la 160 de caractere. Este indicat sa incepi cu esenta campaniei – oferta incredibila si de nerefuzat pe care i-o faci consumatorului.

  • Ofera sentimentul de exclusivitate

Consumatorul trebuie sa se simta special si privilegiat ca face parte din comunitatea ta. In momentul in care se ataseaza de produsul sau serviciul tau, va dori sa devina o parte din clubul exclusivist al clientelei tale. Pregateste campanii adresate membrilor comunitatii tale in care le oferi reduceri sau produse la care au doar ei acces.

  • Creeaza o oferta limitata

O reducere considerabila si un termen scurt de achizitionare creeaza sentimentul ca trebuie sa actioneze rapid. Mesajele de tipul Profita astazi de reducerea de 45% au un timp mult mai scurt de raspuns.

  • Incepe cu o intrebare

Produsul sau serviciul tau constituie raspunsul la nevoia consumatorului, asa ca de ce sa nu il ajuti si cu intrebarea? Poti incepe mesajul cu o intrebare de tip Cauti cel mai bun…? Ai auzit de noul…? Cat de important este pentru tine sa ai/faci/mergi…?

  • Numerele vand

Din punct de vedere estetic si psihologic, cifrele sparg tiparului unui text si atrag atentia. Mentioneaza foarte clar procente, tarife speciale oferte de tipul 1+1 gratis.

  • Fii distractiv

Poti organiza concursuri de tip trivia prin SMS-uri, la care consumatorii sa raspunda printr-un simplu mesaj. In urma raspunsului corect, poti oferi produse proprii si nu numai. Starbucks sunt cunoscuti pentru stilul jucaus:

STARBUCKS: Concurs. In ce an a fost lansat Frappucino la Starbucks? Primele 100 de persoane care raspund corect castiga coloana sonora a filmului The Great Gatsby.

Varianta originala aici.

Despre Call-to-action (CTA) – vinde in mod subtil

Expresiile de tip Call-to-Action (CTA) constituie acea parte din mesaj in care ii spui consumatorului ce sa faca mai exact. Exemple clasice de CTA sunt Cumpara acum, Apasa aici, Rezerva acum, etc.

Fraza prin care indemni cititorul sa actioneze trebuie sa fie cat mai clara si scurta. De asemenea, odata ce il instruiesti sa faca o anumita actiune, usureaza pe cat posibil procesul de achizitionare. De exemplu, daca il indemni sa apese pe un link, trimite-l direct la pagina produsului respectiv si nu pe Homepage.

De asemenea, plaseaza indemnul intr-un loc vizibil, fie la inceputul, fie la finalul mesajului.

Exemple de Call-to-action

Iata cateva exemple prin care poti indemna consumatorul sa actioneze in functie de obiectivul campaniei.

  • Cumpara aici/acum
  • Vino cu acest mesaj in magazin

Ofera un discount special prin SMS pe care sa il prezinte in magazin. Inviti astfel consumatorul sa si interactioneze in mod activ si fizic cu business-ul tau. Atunci cand vine sa isi revendice reducerea, poate ii atrag atentia si alte produse.

  • Afla mai multe aici

Este greu sa incluzi toate detaliile in 160 de caractere. Cu un simplu link poti trimite clientul catre site-ul tau sau direct pe pagina de unde poate achizitiona produsul sau serviciul.

  • Devino membru VIP pentru mai multe oferte
  • Inscrie-te aici/acum

Evita sa folosesti acelasi CTA pentru toata lista destinatarilor.

Discutam mai sus despre cat de important este sa personalizezi campania de SMS in functie de specificul publicului

Mesajele de tip CTA personalizate au o rata de success de 202% mai mare decat cele trimise catre toata baza de date in mod identic. De exemplu, poti include un CTA de tip Afla mai multe aici in cazul persoanelor care sunt in stadiul incipient de interactiune cu business-ul tau. Asemanator, le poti oferi reduceri semnificative clientilor fideli, in functie de vechimea in baza de date sau rata de cumparare.

Ai construit mesajul care vinde. Ai grija sa ajunga si unde trebuie.

Ti-ai analizat publicul, l-ai impartit in categorii si ai scris textul. Acum e momentul sa il si trimiti catre persoanele potrivile la momentul potrivit. Contacteaza-ne aici  pentru a afla cum te putem ajuta sa iti folosesti strategia de SMS marketing la potentialul maxim.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trimite
gratuit
100 SMS