Cele mai bune 4 practici în campaniile de marketing prin SMS

Cele mai bune 4 practici în campaniile de marketing prin SMS

Campaniile de marketing prin SMS pot reprezenta una dintre cele mai bune variante atât pentru creșterea vânzărilor, cât și pentru fidelizarea clienților. Tocmai din acest motiv, este important să ții cont toate practicile dictate de domeniul de activitate. Totuși, când vine vorba de campanii de marketing prin SMS, vei vrea să urmezi aceste cele mai bune 4 practici pe care ți le sugerăm în continuare.

O campanie de marketing prin SMS constă într-o mulțime de idei, planuri și proceduri, însă nimic nu poate fi mai simplu decât înțelegerea și folosirea acestor 4 practici simple. Acestea, urmate cu mare atenție, pot garanta succesul campaniei tale.

1. Obține permisiunea

Prima dintre cele 4 practici, care reprezintă în sine un articol din legislația oricărei țări, se referă la obținerea permisiunii. Niciodată să nu trimiți un SMS cuiva care nu l-a solicitat. Acest lucru poate aduce un mare prejudiciu afacerii tale. Din perspectiva unui consumator, aceste mesaje sunt bine venite numai în situația în care a cerut să le primească, prin prisma faptului că îi folosesc la ceva anume. Când acestea nu aduc niciun folos, în schimb, consumatorul începe să vadă transmițătorul cu repulsie. Acest lucru se întâmplă mai ales când nu există o variantă la îndemână pentru dezabonare.

Trebuie stabilit de la început și cu o mare rigurozitate care este procesul de abonare. Acesta trebuie să conțină toate informațiile legate de SMS-urile trimise. De asemenea, o afacere aflată la început de drum, care urmărește să își crească comunitatea de clienți, trebuie mai întâi să lanseze o campanie de marketing prin SMS. Prin intermediul acesteia se va putea construi o baza de date a clienților. Nu poți pur și simplu aduna un set de nume și de numere de telefon pe care să te aștepți să le folosești drept comunitatea ta de clienți.

De exemplu, chiar dacă în urma activității tale ai reușit să îți construiești o colecție de numere de telefon ale clienților tăi, nu poți doar să începi să trimiți SMS-uri către aceștia. Ei trebuie să inițieze interacțiunea prin intermediul telefoanelor sau a Internetului, solicitând abonarea la mesajele tale. Mai multe despre cum să împaci legea cu marketingul prin SMS poți citi aici.

2. Onestitate înainte de toate

Poate fi extrem de obositor pentru client să primească constant mesaje. Există diferite categorii de oameni. Unii dintre ei pot fi indiferenți față de uraganul de mesaje primite. Alții, pe de altă parte, se vor simți atacați. Acest lucru poate fi destul de ușor confundat cu violarea intimității. Nu ai vrea să se întâmple asta, deoarece în mintea consumatorului se va crea instantaneu un soi de repulsie față de mesajele tale. În consecință, repulsia se va extinde și către produsele și serviciile pe care le oferi.

Prin urmare, a doua cea mai bună practică în cazul campaniilor de marketing prin SMS este onestitatea. Întotdeauna adu-le la cunoștință clienților tăi dacă se abonează pentru o subscripție, deci pentru mai mult de un singur mesaj. Precizează clar și încă de la început cât de frecvent îi vei contacta. Acest lucru îl poți realiza oferindu-le opțiunea de a se abona să primească mesaje referitoare doar la serviciile solicitate sau și mesaje care conțin cupoane promoționale ori informații legate de campania ta.

3. Retenție, dar nu cu forța

Cea de-a treia practică presupune oferirea unei variante simple pentru dezabonare. Această informație ar trebui să fie prezentă în orice SMS trimis către clienți. Cea mai simplă opțiune ar fi să le oferi posibilitatea de a se dezabona fie printr-un răspuns la mesaj, fie prin folosirea unui link de dezabonare. Trebuie să ai în vedere că încălcarea acestor reguli poate duce la oprirea campaniei tale de către rețelele de telefonie. Acesta este un motiv pentru care opțiunea de dezabonare doar printr-un link (fără posibilitatea de răspuns la mesaj) nu este în conformitate cu bunele practici  în crearea unor campanii de marketing prin SMS de succes.

Clienților le este mai la îndemână să trimită un SMS cu un text simplu, ca de exemplu: „Stop subscripție” sau „Dezabonare”. Pe de altă parte, accesarea unui link de dezabonare necesită conexiune la internet. Aceasta nu este neapărat disponibilă la orice moment din zi și din noapte, pentru fiecare client. Oricât de tentant ar fi să încerci să reții clienții, punându-le piedici în procesul de dezabonare, acest lucru nu este nici etic și poate să îți afecteze grav afacerea. Astfel, ai vrea să te gândești de două ori înainte de a-ți construi un plan în legătură cu posibilitățile de dezabonare.

4. Keep it simple

La cea mai simplă căutare a opțiunilor pentru crearea campaniilor prin SMS, ai putea fi tentat de gândul realizării unei campanii complexe, care să conțină cât mai multe detalii. Însă noi te sfătuim să te rezumi la simplitate. Încearcă să ai în vedere în primul rând experiența consumatorului. Așadar, păstrează un număr cât mai mic de acțiuni necesare de realizat de către client. Dacă totul este simplu și la vedere, clientului îi va fi ușor să participe și să interacționeze cu mesajele pe care vrei să le transmiți. Până la urmă, frumusețea SMS-urilor constă în ușurința în utilizare. Pe de altă parte, încearcă să nu îți sufoci clienții cu prea multe informații. Concentrează-te pe ce este esențial, atât pentru ei, cât și pentru tine, ca marketer. Simplitatea nu poate decât să aducă beneficii.

Așadar, o campanie de SMS marketing nu necesită marea cu sarea. Este suficient să ceri permisiunea, să te păstrezi onest față de clienți și să fii atent la opțiunile pe care le oferi. Nu în cele din urmă, keep it simple! Iar pentru a te asigura că reușești, apelează la serviciile SMSO, unde vei avea parte de sprijinul celor mai buni specialiști în domeniu.

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu