Cristian Stefanescu, Commercial Director SMSO si Florin Macau, fondator FamShop

[Webinar] Automatizarea proceselor operaționale pentru magazinele online

Seria webinariilor SMSO continuă cu o temă dedicată automatizării. Joi, 26 Noiembrie, l-am avut invitat pe Florin Macau, fondator FamShop. Acesta ne-a explicat cum putem să integrăm automatizarea proceselor specifice magazinelor online, împreună cu SMS-ul.

Înregistrarea webinarului este disponibilă integral în format video pe pagina noastră de YouTube.

Florin Macau a explicat că FamShop este o platformă cloud care nu face decât să ușureze munca pe care o depune un operator sau un deținător de afacere in online. Comercianții pot fi oricine vinde in online,  pe propriul magazin online sau pe un marketplace, cum ar fi eMag, Amazon etc. Practic, prin platformă, ei își ușurează procesul de facturare. Interesul a fost eliminarea câtor mai mulți timpi morți din orice activitate în comerțul online și ușurarea proceselor de customer support,  din nevoia de a avea și timp liber, dar și performanțe.

Este soluția FamShop gândită ca un ecosistem, un mix de soluții?

Florin Macau:  Da, practic FamShop e la mijloc, în termeni mai tehnici noi îi spunem Middleware. Noi ne interpunem între platforme de e-commerce, între sisteme CRM, între sisteme ERP. Fiind la mijloc avem toată informația care trece între cele N sisteme. Si SMSO e un alt sistem în toată această situație. Practic, cu integrarea gata făcută cu SMSO noi putem, prin platforma FamShop, să ajutăm clientul să trimită SMS-uri în anumite momente.

Care sunt câteva exemple de cele mai comune procese operaționale pe care le întâlnim în cadrul unui magazin online?

Cel mai important flux este cel de vânzare. Odată ce comanda este plasată în orice canal de vânzare online, ea generează niște fluxuri interne. Fluxurile acestea sunt cumva stabilite și de către comerciant. El poate să notifice că această comandă s-a plasat, mulți comercianți folosind SMS-ul pentru a confirma, acesta întărind încrederea că s-a plasat această comandă.

După plasarea comenzii, urmează procesarea efectivă și pregătirea coletului pentru livrare. În momentul în care se face coletul trebuie să se facă și factura. Aceasta ar fi o zonă în care mulți clienți aleg să folosească SMS-ul ca modalitate de notificare pentru client.  PRin SMS pot anunța că acel colet este gata și a fost predat la curier. Astfel, clientul are siguranța că acea comanda a fost predată la curier, are o factură și primește un număr de AWB. Acesta, conform spuselor lui Florin, este cel mai propice moment să notifici clientul că ai lăsat comanda la curier și astfel poți să reduci costurile de customer support.

Ce reprezintă și ce beneficii are monitorizarea de preț a concurenței și aceste notificări prin SMS legate de prețuri?

Florin Macau: Primim foarte des întrebarea “E legal să monitorizezi prețurile?”. Noi le spunem așa: “Imaginați-vă că voi, ca și comercianți online ați vrea să luați prețurile de pe site-ul X, la anumite produse, pentru că site-ul X are produse similare cu ale voastre. Imaginați-vă că intrați pe site-ul respectiv, în browser, pe paginile produsului concurent. Ai luat prețul și l-ai notat pe hârtie. Este legal ceea ce ai făcut. Dacă ne imaginăm că proiectăm situația mai automatizată, adică un soft face același lucru, dar în loc să scrie pe hârtie, adună prețurile într-o bază de date.” Cam asta face monitorizarea asta de preț.

În ce anume constă funcționalitatea trimiterii notificărilor legate de stoc?

Florin Macau: Practic, noi având acces la integrarea asta cu softul de gestiune, problema cea mai mare este când stocul este pe 0 sau aproape de 0. Această problemă este cu atât mai mare dacă fluxul de comenzi este ridicat. Acum, dacă este cineva specializat pe achiziții, ar trebui să fie avertizat într-un fel că nu mai are stoc sau că este pe terminate. Clientul poate să seteze o cantitate minimă la fiecare produs, pentru a fi avertizat când stocul e pe terminate. Dar cum poți să îl avertizezi? Poți pe mail, adică îl spamezi. Sau poți prin SMS, că știi că dacă clientul nu are Internet, mai mult ca sigur are semnal. Noi avem și o zonă de forecast. Cu ajutorul ei vedem cumva ce produse au tracțiune și prezicem că stocul respectiv se va termina și trimitem notificări.

Cum s-a descurcat platforma FamShop de Black Friday?

Din observațiile făcute, la nivel macro, s-a vândut de 5-6 ori mai mult față de o zi normală. Platforma FamShop funcționează, rulează, e pregătită, e în cloud, în orice moment. Astfel, nu au fost probleme de volume prea mari ca să nu facă față.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu