Bărbat care utilizează telefonul mobil

Top 3 soluții pentru a asigura citirea mesajelor

Cauți soluții pentru a te asigura de citirea mesajelor și pentru a-i convinge pe clienți să răspundă îndemnurilor tale la acțiune? Cel mai probabil nu ești singurul în această poziție. Clienții tind să interacționeze mai ales cu brandurile cu care simt că se pot conecta. Astfel, dacă intenționezi să comunici digital cu clienții tăi, actuali sau potențiali, vei avea nevoie de o metodă prin care să te asiguri că ești diferit fata de competitorii tai.

Campaniile de marketing prin e-mail de multe ori eșuează, întrucât e-mailul este prea aglomerat. Totodată, rețelele de socializare devin din ce în cel mai dificil de navigat din cauza conținutului foarte aglomerat. Astfel, dacă îți dorești rezultate excepționale, precum și soluții pentru a asigura citirea mesajelor tale, marketingul prin SMS este o varianta foarte buna.

1. Alege momentul potrivit pentru livrarea mesajelor promoționale

Momentul în care alegi să lansezi campania ta de marketing prin SMS este extrem de important. În acest sens, recomandăm evitarea momentelor când oamenii se află în tranzit. Atunsi sunt, de cele mai multe ori, blocați în trafic spre locul de muncă. În astfel de momente ei nu își pot verifica telefoanele, scăzând șansele de a o face mai târziu. De asemenea, niciodată să nu lansezi campanii de marketing prin SMS în toiul nopții. Dacă alerta telefonului trezește un client în miez de noapte, există șanse extrem de mari ca acesta să se dezaboneze de la mesajele tale. În acest mod îl vei pierde pentru totdeauna.

Bărbat care își verifică telefonul

La fel de important precum momentul zilei este și frecvența cu care trimiți mesaje de marketing. Clienții nu își doresc să se simtă copleșiți. Iar întreaga lor existență nu se învârte în jurul telefonului pentru a citi mesajele primite. Astfel, se recomandă ca de regulă să se limiteze trimiterea mesajelor promoționale la nu mai mult de două pe săptămână.

Pentru a te asigura totuși că menții rata de dezabonare de la mesajele promoționale cât mai mică, citește sfaturile noastre aici.

2. Concentrează-te pe transmiterea mesajului potrivit

Cheia generării de noi abonări la mesajele de marketing constă în a oferi valoare clientului. Pune la dispoziție mai multe modalități de a participa la procese de comunicare. Și, cel mai important, oferă-le motive pentru care ar trebui să se implice într-un dialog cu brandul tău. Aceasta înseamnă livrarea către public a unui conținut pe care clientul dorește să îl primească. Nu doar lucruri pe care tu, ca om de marketing, dorești să le transmiți.

În momentul în care începi să îți concentrezi atenția asupra nevoilor clienților, aceștia vor începe, în mod natural, să capete încredere în mesajele  venite din partea ta. În acest fel, audiența ta, te va percepe inclusiv ca pe  o formă de sprijin. Și nu ca o entitate care urmărește numai generarea profitului. Acest lucru va genera mai multe șanse ca destinatarii să deschidă și să citească mesajele viitoare. Precum și să achiziționeze mai multe produse.

În acest sens, clienții preferă să primească din partea companiilor mesaje de tip actualizări de livrare, mesaje de confirmare a comenzii, mesaje de tip memento-uri pentru întâlniri, mesaje de tip memento-uri de calendar sau cupoane promoționale.

3. Soluții inteligente pentru abonare și dezabonare

Ilustrație a procesului de abonare-dezabonare

Asigură-te de faptul că destinatarii mesajelor și-au exprimat acordul pentru a primi mesaje promoționale

Deși am repetat de nenumărate ori, ținem să o mai spunem încă odată. Destinatarii trebuie neapărat să se înscrie pentru a primi mesaje promoționale din partea brandurilor. Astfel, înainte de a începe să trimiți mesaje promoționale întregii liste de contacte, ia-ți un moment pentru a te gândi la reglementările în domeniu care protejează consumatorii.

Campaniile tale de marketing prin SMS pot viza numai persoanele care și-au dat numărul de telefon. Precum și permisiunea de a fi contactate prin intermediul SMS-urilor. Cea mai ușoară modalitate de a comunica în mod clar acest acord este de a permite contactelor tale să accepte mesajele de comunicare provenite din partea companiei tale. Aceste restricții pot face să pară imposibil să începi o campanie SMS de la bază. Dar există o mulțime de modalități de a încuraja clienții să opteze pentru a primi mesaje din partea brandului pe care îl reprezinți:

  •   Crearea de reduceri și cupoane exclusive pentru înscriere
  •   Crearea unui program de loialitate și oferirea unor avantaje de tip VIP pentru utilizatorii SMS
  •   Oferirea unor actualizări de urmărire sau memento-uri pentru întâlniri prin intermediul mesajelor text

Pune întotdeauna la dispoziție mediată opțiunea de renunțare

La fel ca orice alt canal de comunicare, este important să le oferi clienților un mod ușor de a renunța la primirea textelor. Multe reglementări globale privind datele necesare întreprinderilor specifică faptul că toți consumatorii trebuie să poată înceta cu ușurință comunicarea cu brandul dacă doresc.

Legislația nu este singurul motiv pentru care ai nevoie de un proces de dezabonare eficient. Când devine dificil pentru clienți să controleze numărul de mesaje pe care le primesc din partea companiei, butonul de dezabonare este cu atât mai important. Acesta protejează imaginea și integritatea brandului.

Experiențele negative ale clienților costă foarte mult. De cele mai multe ori, în urma unei experiențe de comunicare dezamăgitoare, mare parte dintre clienți va alege să apeleze la serviciile concurenților. Astfel, iată câteva moduri prin care le poți permite utilizatorilor să se dezaboneze simplu și eficient:

  •   Include un link în corpul mesajelor care permite dezabonarea automată
  •   Oferă o modalitate de a gestiona comunicarea lor prin intermediul contului sau al profilul de client
  •   Desemnează un cuvânt cheie pe care clientul îl poate trimite prin SMS pentru a se dezabona

Însumând toate cele de mai sus, există soluții pentru a asigura citirea SMS-urilor promoționale. Acestea constau în punerea la dispoziție a unor mesaje care aduc valoare clienților și în livrarea acestora în momente potrivite, numai când există permisiune din partea clienților. Astfel, dacă ești pregătit să începi comunicarea cu clienții tăi, înregistrează-te în platforma SMSO și dă startul campaniilor de marketing prin SMS.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu