SMS marketing pentru Start-ups

SMS marketing pentru Start-ups

Consumatorii din zilele noastre sunt copleșiți de campanii de marketing, reclame și mesaje venite din partea brandurile. Astfel, ei au devenit pricepuți în a controla momentul în care vor primi mesajele. Prin intermediul setărilor specifice notificărilor, cât și prin ad blockers, mulți consumatori aleg pur și simplu să evite cu totul campaniile de marketing. Acest lucru poate reprezenta o provocare pentru orice companie, dar mai ales pentru Start-ups.

Din această cauză, marketingul prin mesaje text se află într-o continuă creștere, devenind o modalitate de a ajunge la clienți în timp real. Totodată, există garanția că aproximativ 90% dintre destinatari vor citi mesajele tale promoționale.

La fel ca marketingul prin e-mail, marketingul prin mesaje text cere clienților să se aboneze la serviciul respectiv. După ce se înscriu și își furnizează numărul de telefon mobil, ai dreptul să le trimiți mesaje text referitoare la activitatea desfășurată de companie.

Moduri de utilizare a marketingului prin SMS de către start-ups

Cheia marketingului prin SMS pentru Start-ups este implicarea clienților în mod regulat și construirea unui dialog cu aceștia. Există trei caracteristici principale pe care companiile le pot utiliza pentru a spori comunicarea bidirecțională în Start-ups.

1. Răspunsuri automate: una dintre cele mai populare opțiuni sunt răspunsurile automate, pe care le poți configura în avans, astfel încât nu va fi necesar să răspunzi fiecărui client individual. Poți programa mesaje de răspuns automat pentru a le trimite numai atunci când sunt îndeplinite anumite criterii, cum ar fi atunci când clienții noi optează pentru a începe să primească mesaje, când un client participă la un sondaj sau când utilizează anumite cuvinte cheie în mesajul text.

2. Sondaje: trimițând sondaje poți evalua și înțelege ce este ceea ce caută consumatorii. Sondajele sunt un instrument important în comunicarea bidirecțională și te pot ajuta să îmbunătățești ofertele de marketing și serviciile oferite.

3. Vouchere: trimiterea voucherelor cadou către clienți este o modalitate ușoară de a spori vânzările. Consumatorii caută întotdeauna o ofertă bună, iar cupoanele reprezintă un mod ingenios de a le atrage atenția.

Avantajele marketingului prin SMS pentru întreprinderile mici

Există numeroase avantaje ale SMS-urilor utilizate de Start-ups, acestea ajutând la atingerea obiectivelor de business și totodată la crearea unor relații solide cu clienții lor.

1. Conectarea într-un mod unic cu clienții

Marketingul prin SMS reprezintă o oportunitate unică de a te conecta cu clienții tăi într-un mod informal. Comunicarea bidirecțională sporește încrederea în brand și loialitatea clienților. Aceștia vor realiza achiziții deoarece se simt confortabil și pentru că au încredere în produsele sau serviciile furnizate de brandul tău.

2. Ratele mari de deschidere

Ilustrație rată de deschidere

Rata de deschidere a mesajelor text este de 98%, aproape de 5 ori mai mare decât rata de deschidere a e-mailurilor, aceasta fiind de 20%. Mai mult de atât, aproximativ 90% dintre mesaje sunt deschise și citite în primele 3 minute de la livrare. Totodată, marketingul prin SMS elimină riscul ca mesajele tale să ajungă în folderul de spam.

3. Marketingul prin SMS este personal

Tot mai des în zilele noastre se practică forme de marketing care presupun implicarea directă a clienților. Astfel, consumatorii au început să respingă tehnicile tradiționale de marketing în favoarea companiilor care se conectează cu acestea la nivel personal.

4. Vizibilitate în rândul clienților

Este important ca brandul să fie mereu sub nasul clienților, fără a-i sufoca însă. Ce este cel mai aproape de client, în cea mai mare parte a zilei? Este vorba de telefon, iar SMS-urile fiind ușor de livrat, nefiind necesară conexiune la Internet și nici instalarea unei aplicații suplimentare, reprezintă modalitatea ideală de a te apropia de client. Există totuși posibilitatea de a deveni invaziv, astfel că responsabilitatea și limitarea sunt esențiale în marketingul prin SMS. Astfel, este necesar să folosești corect acest instrument, să ții cont de clientul tău și să nu faci abuz de tehnologie.

Cum să utilizezi marketingul prin SMS în companiile mici

Pentru a maximiza rentabilitatea investiției în marketingul prin SMS și pentru a trimite în mod continuu mesaje text de marketing, trebuie să urmezi anumite bune practici.
În primul rând, este absolut necesar să obții permisiunea scrisă de la clienții tăi conform căreia vei putea trimite mesaje text. Această practică este strict reglementată prin intermediul legilor GDPR despre care poți citi mai multe aici.

După ce ai primit permisiunea și ți-ai format baza de date a clienților, este necesar să decizi asupra mesajelor pe care le vei trimite abonaților tăi. Asigură-te că acestea sunt relevante atât pentru publicul țintă cât și pentru afacerea ta. Menține textul scurt și concis, oferă detaliile necesare și nimic mai mult. De asemenea, va trebui să depui eforturi în direcția creării de conținut care să aducă valoare persoanelor care au optat să primească mesajele tale. Poți obține acest lucru prin oferirea unor oferte speciale abonaților tăi. Acestea vor spori sentimentul că opinia, precum și prezența lor în lista ta de abonați contează.

Nu în ultimul rând, asigură-te că nu trimiți mesaje aleatorii. Comunică-le clienților încă de la început când și cât de des intenționezi să trimiți mesaje. De asemenea, mesajele vor fi transmise mereu în intervale orare potrivite și nu mai des de două ori pe săptămână. Altfel, mesajele tale, chiar dacă nu vor fi trimise direct într-un folder spam, vor fi considerate ca atare. În acest caz campania ta va sfârși prin a fi ignorată.

Așadar, luând toate cele de mai sus în considerare, pentru Start-ups există numeroase avantaje ale trecerii la comunicare prin SMS. Totodată, acestea trebuie să acorde o mare atenție bunelor practici în campaniile de marketing prin SMS pentru a asigura rezultatele dorite. Astfel, te așteptăm în platformă, la înregistrare primești primele 100 de SMS-uri gratuit.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu