Femeie care utilizează telefonul mobil

Rich Communication Service – 5 modalități de comunicare cu audiența ta

De fiecare dată  când o nouă tehnologie ajunge pe piață, companiile se grăbesc să găsească posibile moduri de utilizare pentru aceasta. Idealul este îmbunătățirea rezultatelor prin integrarea acestor noi tehnologii înaintea companiilor concurente. Există o tendință în creștere de adoptare mai rapidă a tehnologiei pe măsură ce deceniile trec. Acest lucru face ca acțiunile rapide din partea companiilor să fie și mai importante acum decât acum 20 de ani.  În acest sens, discutăm despre cea mai nouă tehnologie în domeniul comunicării prin SMS, RCS (Rich Communication Services). Acest serviciu schimbă complet modul în care întreprinderile văd mesajele de business. Prin urmare, iată 5 dintre numeroasele cazuri de utilizare de luat în considerare pentru campaniile de tip RCS.

1.     Feedback

Microsoft a demonstrat că 52% din populația planetei este de părere că brandurile trebuie să ia măsuri în legătură cu feedback-ul oferit de clienții lor. Așadar, RCS îți oferă oportunitatea de a face diferența în această situație față de concurenții în domeniu. Mesageria RCS permite comunicarea bidirecțională, ceea ce înseamnă că fiecare client va putea reacționa la mesaje instantaneu. Aceștia pot răspunde la notificările primite din partea brandului fie cu o întrebare (la care vor primi un răspuns automat), fie pot acționa direct, efectuând o achiziție sau rezervare. Mesageria RCS poate fi utilizată și pentru a colecta feedback, deoarece clienții pot folosi cu mare ușurință răspunsuri prestabilite, facilitând astfel procesul. Feedback-ul este elementul final al lanțului de comunicare și, probabil, nu există indice mai valoros pentru a măsura succesul unei campanii decât feedback-ul direct.

Ilustrație Feedback

2.     Retargetare

Retargetarea este cea mai profitabilă strategie de achiziție a clienților în comerțul electronic. Clienții răspund mai bine atunci când primesc un mesaj personalizat de la un magazin online de la care au mai cumpărat în trecut. În mod similar, întreprinderile consideră că retargetarea clienților potențiali și a clienților vechi este mai puțin costisitoare decât investițiile în strategii complete de achiziție a clienților. Modul în care RCS se potrivește în acest sens este prin combinația convingătoare a anunțurilor grafice, flexibilitatea SMS-urilor, precum și rata mare de deschidere a acestora, într-un singur instrument.

Majoritatea dintre noi primim mesaje text promoționale conținând cupoane de la branduri atunci când nu am mai vizitat magazinul respectiv de ceva vreme. Cei mai mulți dintre noi ignoră aceste mesaje, deoarece nu se deosebesc de restul mesajelor text sau, pur și simplu, nu sunt suficient de convingătoare. Retargetarea cu RCS rezolvă această problemă, utilizându-se conținut media variat și atractiv, fapt care transformă RCS-ul într-unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru obținerea clienților.

3.     Chatboți RCS

Ilustrație Chatboți RCS

Activitățile care sprijină vânzările sunt la fel de importante ca vânzările în sine. Astfel se naște întrebarea: pot întreprinderile să utilizeze serviciile RCS și pentru a-și îmbunătăți activitățile secundare? Acest lucru este posibil prin intermediul chatboților. Atunci când există numeroase companii pentru fiecare serviciu și produs, concurența pentru preț nu este fezabilă. În schimb, companiile ar trebui să se concentreze asupra unor noi metode de diferențiere față de concurenții lor. Una dintre cele mai satisfăcătoare modalități de a face acest lucru este investind în serviciul pentru clienți.

Avantajele serviciului pentru clienți sunt deja mai mult decât dovedite, dar care este situația în cazul chatboților? Studiile arată că în 2019, 67% dintre consumatorii din întreaga lume au folosit chatboți pentru asistență.  Acest lucru înseamnă că adoptarea chatboților tradiționali este deja o practică cunoscută. Dar ce se întâmplă dacă chatboții devin de 10 ori mai accesibili consumatorului? Chat-urile RCS sunt încorporate în aplicația de mesagerie. Aceasta înseamnă că obținerea informațiilor despre disponibilitatea produsului, starea rezervării, starea de livrare, prețuri și multe altele devine incredibil de rapidă și ușoară. O altă caracteristică a chatboților este că permit comunicarea bidirecțională. Acest fapt facilitează și mai mult procesele de asistență oferită clienților.

4.     Mesageria B2C

RCS a fost construit în jurul ideii de mesagerie îmbunătățită. Pentru multe companii, aceasta înseamnă a comunica mai eficient cu publicul lor țintă. SMS-ul este, fără îndoială, cel mai eficient canal de comunicare disponibil pentru companii, dar suferă de anumite limitări. Mesajele de tip RCS le rezolvă pe multe dintre acestea, inclusiv lipsa unui conținut media bogat. De exemplu, prin campanii de tip RCS, companiile pot trimite imagini de înaltă rezoluție. Totodată, se pot transmite mesaje text îmbogățite cu logo-urile și culorile companiei. Se poate apela și la utilizarea de GIF-uri, care fără îndoială vor atrage cu o mai mare ușurință atenția consumatorilor, decât o va face vreodată textul simplu. Astfel, ideologia conform căreia produsele care arată mai bine se și vând mai repede, este și mai precisă în cazul mesajelor de tip B2C, îmbunătățite prin servicii de tip RCS.

5.     Update-uri

Companiile pot utiliza, de asemenea, mesageria RCS pentru a trimite update-uri atât de domeniul promoțiilor, cât și de cel logistic. Acest lucru deja se întâmplă frecvent prin intermediul SMS-urilor și al e-mail-ului. Clienții sunt cu ușurință notificați cu privire la promoții viitoare, detalii despre zbor sau hotel, mesaje de confirmare, starea de livrare a produsului și o multitudine de alte lucruri. Totuși, folosind RCS, companiile pot crea notificări de calitate mult mai înaltă. Pot include culorile specifice brandului și logo-ul pentru a imprima identitatea vizuală a brandului în subconștientul utilizatorilor. Mai mult de atât, prin intermediul RCS se pot include și informații suplimentare, cum ar fi imagini și coduri QR. Conținutul media bogat nu numai că face notificările mai atrăgătoare din punct de vedere vizual, dar și mai convingătoare.

Așadar, campaniile RCS pot aduce numeroase beneficii business-ului tău, întrucât vin în întâmpinarea nevoilor de comunicare a clienților. Vino și tu în platforma SMSO și începe să comunici eficient cu clienții tăi!

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu