ora perfecta sms marketing

Ora perfecta pentru a trimite o campanie de SMS Marketing

Timpul este un fa­­ctor crucial in cadrul unei campanii de SMS marketing. Ora la care trimiti mesajul promotional poate face diferenta intre o achizitie si un client care se dezaboneaza. Consumatorii isi verifica telefonul de aproximativ 25 de ori intr-o zi obisnuita. Fara sa luam in calcul ocaziile in care intr-adevar au primit o notificare, fie apel sau SMS. De cate ori nu v-ati scos telefonul din buzunar doar pentru a verifica daca nu cumva ati primit un mesaj? Mai mult decat atat, aproape din 50% dintre mailuri sunt citite pe telefon.

Marketingul prin SMS functioneaza la capacitatea maxima atunci cand este folosit la momentul potrivit. Avand in vedere ca telefonul este un obiect mereu aproape de consumator, ora la care trimiti mesajul este foarte importanta. Nimeni nu vrea sa fie trezit la ora 3 dimineata, fie ca este o oferta speciala sau nu. Cu un simplu cuvant cheie, consumatorul se va dezbona din lista ta pentru a evita deranjul.

Trimite mesaje personalizate

Am stabilit ca ora la care trimitem mesajele este cruciala. Odata cu acest factor, este important sa tii cont si de profilul consumatorului. Afla aici cum poti segmenta publicul tinta in functie de localizarea geografica actuala sau chiar intr-un anumit moment din trecut. De asemenea, poti segmenta audienta in functie de diverse criterii socio-demografice, precum varsta sau gen. De exemplu, le poti trimite un mesaj persoanelor care lucreaza in proximitatea restaurantului tau, inainte de terminarea programului. Ofera-le un pret special si invita-i sa ia cina in localul tau.

Cand e cel mai bine sa trimit SMS-uri?

Ora la care trimiti mesajele pe telefon depinde de continut si de obiectivul tau. Ca regula generala, consumatorii nu agreeaza mesajele promotionale in afara programului de lucru. Exista si exceptii. Totul depinde de modul in care scrii mesajul. Afla cum sa scrii un mesaj care aduce vanzari.

Sa presupunem ca mesajul tau contine informatii pe care clientul le poate valorifica in prima parte a zilei. In acest caz, poti trimite campania de SMS marketing cu o seara inainte, nu mai tarziu de ora 9.

Unele produse sau servicii au vanzari mari dupa-amiaza, cand oamenii sunt mai relaxati si au timp sa interactioneze cu afacerea ta. Trimite-le un mesaj intre ora 5 dupa-amiaza si 9 seara. Ai grija totusi ca oferta pe care le-o prezinti sa nu expire in aceeasi zi, pentru ca nu vor avea timp sa ajunga la magazinul tau.

Ora perfecta depinde si de tipul de afacere

In cazul restaurantelor, cele mai populare oferte sunt pentru Meniul Zilei. In general, consumatorii isi planifica masa de pranz cu cateva ore inainte sau chiar de dimineata. Daca obiectivul este sa cresti vanzarile in timpul cinei, atunci trimite SMS-ul inainte de finalul programului de lucru – intre 4 si 6 dupa-amiaza.

Multe afaceri precum cabinete medicale sau alte tipuri de servicii care necesita programari folosesc marketing-ul prin SMS. Daca ai nevoie sa trimiti o notificare pentru a le reaminti clientilor de o programare, este indicat sa faci acest lucru cu 24 de ore inainte.

Tangential cu acest tip de afaceri, organizatorii de evenimente au foarte multe de castigat prin SMS Marketing. Asigura-te ca le trimiti participantilor notificari in timp util, pentru a le reaminti de evenimentul tau. Poti crea chiar un calendar, prin care sa le trimiti mesje periodic, incepand cu cateva saptamani inainte de ziua evenimentului. Cu aceasta ocazie, le poti oferi informatii suplimentare.

Ziua perfecta pentru a trimite SMS-uri

Este o practica general valabila sa trimiti mesaje ce contin informatii cum ar fi notificari la inceputul saptamanii. Acest aspect se datoreaza obiceiului consumatorului de a-si planifica agenda in primele zile ale saptamanii.

Pastreaza mesajele prin care ii indemni sa se implice activ – sa achizitioneze un produs sau serviciu – pentru finalul saptamanii. Consumatorii sunt mai receptivi sa cheltuie bani dupa ce si-au indeplinit o parte din indatoririle setate la inceputul saptamanii. Recompensa vine dupa munca, nu?

Vinerea este cea mai populara zi pentru campaniile de SMS Marketing. Cu totii iubim weekend-ul, iar aceasta este ocazia perfecta pentru afaceri sa-si promoveze produsul sau serviciul. Consumatorii sunt mai relaxati si mai deschisi sa isi faca planuri pentru weekend. Inclusiv sa achizitioneze un nou produs.

La polul opus se afla ziua de luni, care are cea mai mica rata de deschidere. Exceptie fac notificarile cu privire la o programare pentru ziua urmatoare.

Cat de des ar trebui sa trimit SMS-uri?

Incepand cu momentul in care clientul se aboneaza la lista ta, poti incepe sa trimiti mesaje. Prima ocazie in care este indicat sa trimiti un mesaj este chiar dupa ce s-au abonat. Un mesaj simplu de Bun venit! are un impact pozitiv asupra noului tau client fidel. Astfel te asiguri ca stie de ce s-a abonat si cum ii poti imbunatati experienta cu produsul tau.

Planul de marketing te ajuta sa pastrezi consecventa in comunicare. De exemplu, poti trimite mesaje in fiecare luna in care sa prezinta oferta din perioada urmatoare. Poti face acest lucru si trimestrial, sau in functie de strategia de comunicare.

In cazul in care doresti sa trimiti mesaje mai des, ai grija ca informatia sa fie relevanta pentru client. In caz contrar, il vei pierde foarte usor. Mesajele saptamanale sunt mai usor de tolerat atunci cand exprimi foarte clar motivul – fie ca este o notificare sau o oferta speciala.

Exemplu de bune practici

Lantul de restaurante IHOP a initial o campanie de SMS marketing pentru a creste vanzarile dupa ora pranzului. Aceasta nevoie a fost identificata in urma analizei vanzarilor, cand au observat faptul dupa-amiaza inregisteraza cel mai scazut trafic in magazin. Pentru a rezolva aceasta problema, si-au indemnat clientii sa trimita un mesaj cu textul IHOP la un numar scurt de telefon. Prin aceasta actiune, clientii primeau o gustare din partea casei intr-un anumit interval orar al zilei. Momentul ales era dupa-amiaza, desigur. Campania a avut succes inca din prima luna, cand au avut 150 de cupoane revendicate. De asemenea, le-au crescut vanzarile si traficul din timpul dupa-amiezei.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu

Abonează-te la newsletter-ul SMSO