Mesajele SPAM – de ce trebuie sa le eviti cu orice pret daca iti doresti clienti fideli

Mesajele SPAM – de ce trebuie sa le eviti cu orice pret daca iti doresti clienti fideli?

Marketingul prin SMS are un potential urias de a te ajuta sa iti cresti vanzarile, sa iti fidelizezi clientii sau sa atingi nenumarate alte obiective. Totusi, pentru a reusi sa faci aceste lucruri, trebuie sa respecti anumite reguli „de bun simt”. Te vei asigura astfel ca mesajele pe care le trimiti nu sunt percepute ca fiind mesaje spam.

Care sunt regulile pe care trebuie sa le respecti? Vei afla din articolul de mai jos! 

1. Ce sunt SMS-urile de tip spam? 

Mesajele SMS de tip spam sunt mesaje care nu sunt solicitate de catre o persoana, avand, de cele mai multe ori, un scop de natura comerciala, de marketing. Ele pot lua nenumarate forme. Spre exemplu, pot fi simple mesaje, pot contine un link catre magazinul online sau catre un site web. 

Bineinteles, este nevoie sa fie inteleasa diferentierea dintre mesajele spam „tipice” si cele interpretate ca fiind spam. Afacerea ta trebuie sa evite ambele forme, atat cele considerate, dupa definitie, ca fiind mesaje spam, cat si cele care sunt doar interpretate in acest sens. 

Femeie care utilizează telefonul mobil

Cele din prima categorie sunt mesaje trimise fara a avea acordul din partea celui care le primeste. Este un fenomen intalnit adesea pe e-mail, insa, in ultima perioada, din ce in ce mai multi oameni primesc mesaje spam si pe telefon. De obicei, adresele de e-mail sau numerele de telefon sunt „furate” sau mesajele sunt trimise la intamplare, in speranta de a obtine un raspuns. 

In schimb, mesajele interpretate ca fiind spam nu se incadreaza in tiparul de mai sus. Ce inseamna acest lucru? Ei bine, persoanele catre care trimiti mesaje de marketing si promovare ti-au oferit de buna voie numarul de telefon si ai obtinut acordul lor de a le trimite mesaje. Cu toate acestea, daca nu respecti anumite reguli, risti succesul intregii campanii de SMS marketing. In cazul in care oamenii vor avea senzatia ca primesc mesaje spam, se vor indeparta de produsele sau serviciile tale.

Persoană care își verifică telefonul mobil

2. De ce consumatorii nu reactioneaza bine la mesajele spam pe telefon? 

Inainte de a afla cum te poti asigura ca nu vei trimite mesaje care pot fi interpretate drept spam, trebuie sa stii motivele pentru care acestea sunt deranjante. Chiar din denumirea oficiala, „comunicare nesolicitata”, iti poti da seama de motivul pentru care majoritatea persoanelor nu agreeaza mesajele spam. Oamenii primesc mesaje pe care nu le-au „cerut”, ceea ce e normal sa ii deranjeze, mai mult sau mai putin, in functie de caracterul fiecaruia. 

Aceste mesaje, cand sunt primite intr-un numar prea mare, sunt considerate a fi o pierdere de timp. Ele trebuie sa fie deschise, citite si, apoi, se ia decizia asupra caii de urmat – stergerea sau urmarea „instructiunilor” din CTA. Desi intregul procedeu dureaza maximum cateva minute, este destul pentru a impiedica procesul de fidelizare sau retentie si pentru a indeparta potentialii clienti de brand. 

Tânără care verifică mesajele spam primite pe telefonul mobil

 3. Cum te poti asigura ca businessul tau nu trimite mesaje de tip spam? 

Pentru a putea avea parte de nenumaratele beneficii aduse de SMS marketing, trebuie sa respecti anumite reguli. Cel mai important aspect este informarea celor care ti-au oferit numarul lor de telefon la ce sa se astepte, si anume, la mesaje SMS din partea afacerii tale. 

SMS-urile pe care le trimiti vor avea un continut diferit, comparativ cu restul mesajelor din strategia de comunicare de pe social media sau e-mail. Acest lucru inseamna ca mesajul SMS trebuie sa comunice o informatie noua, sa aiba un CTA diferit. 

Oamenilor nu le place sa primeasca mesaje de la diverse companii in timpul orelor tarzii ale serii sau foarte de dimineata. Asadar, trebuie sa iti programezi strategia de comunicare prin SMS astfel incat mesajele sa fie trimise in timpul zilei, preferabil intre orele de functionare pe care le ai postate pe site. 

Tânără care își citește mesajele primite pe telefonul mobil

In plus, atunci cand clientii sunt interesati de anumite produse sau servicii pe care le pui la dispozitia lor, nu incerca sa le vinzi lucruri pe care stii ca nu le doresc. Spre exemplu, daca ai un magazin online care vinde accesorii pentru masini si motociclete si ai observat ca anumiti clienti cumpara doar accesorii pentru motociclete, inseamna ca nu sunt interesati de cele pentru masina. Astfel, cand le vei trimite un mesaj SMS despre accesoriile pentru masina, cel mai probabil va fi interpretat drept spam. Din moment ce ai instrumentele necesare pentru a-ti cunoaste cat mai bine clientii, recomandarea este sa le folosesti cat mai inteligent si sa personalizezi mesajele. 

Nu uita ca persoanele sunt obisnuite sa aiba, in general, casuta de e-mail plina cu mesaje promotionale pe care trebuie sa le stearga. Atunci cand incep sa primeasca prea multe mesaje si pe telefon, se pot simti agasati. Astfel, este important sa NU trimiti un numar prea mare de mesaje. Formuleaza ceea ce iti doresti sa transmiti intr-un singur SMS. 

Femeie care utilizează telefonul pentru a-și verifica mesajele

Daca vei respecta regulile de mai sus, este mult mai probabil ca strategia ta de marketing prin SMS sa fie una de succes si mesajele sa nu fie interpretate drept spam. Asigura-te ca respecti timpul clientilor tai si nu le trimite un numar prea mare de mesaje. De asemenea, este important sa oferi instructiuni clare despre pasii care trebuie sa fie parcursi pentru dezabonarea de la comunicarea prin SMS. 

Sursa foto: Shutterstock.com, Pexels.com.

Intrebari si raspunsuri frecvente despre mesajele spam 

Ce sunt mesajele spam?

Mesajele de tip spam sunt mesaje nesolicitate care au, de cele mai multe ori, un rol comercial, de a promova sau vinde anumite servicii sau produse. Ele sunt prezente atat sub forma de e-mail, cat si sub forma de SMS sau chiar apeluri telefonice. 

Ce inseamna spam pe telefon?

Mesajele spam primite pe telefon sub forma de SMS fac parte, adesea, din strategia de marketing a anumitor branduri. Desi, de cele mai multe ori, persoanele sunt de acord sa primeasca asemenea materiale pe telefon, dupa o anumita perioada, daca afacerea nu respecta regulile in ceea ce priveste strategiile de SMS marketing, mesajele sunt considerate spam. 

Ce mesaje sunt considerate ca spam?

Mesajele considerate spam sunt, adesea, cele repetitive, care nu comunica o informatie noua. Sunt considerate a fi spam, de asemenea, si cele care sunt trimise prea frecvent, cu toate ca transmit informatii noi. 

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu