Indicatori cheie de performanță ai marketingului prin SMS

Marea majoritate a companiilor nu analizează conversiile de marketing prin SMS. Cei cărora le pasă de eficiența campaniilor o măsoară folosind rata de click a linkului din mesaj, creșterea medie a vânzărilor sau procentul codurilor de reducere utilizate. Cu toate acestea, o campanie poate fi numită de succes atunci când îndeplinește mai mulți factori. Astfel, care ar fi acești indicatori cheie de performanță (KPI) în marketingul prin SMS?

1.     Ce înseamnă KPI?

Key Performance Indicator sau indicatorul cheie de performanta (KPI) reprezintă un instrument de evaluare a performanței. Acesta ilustrează gradul de atingere a unui parametru dorit. Cu alte cuvinte acronimul desemnează avantajul competitiv legat de obiectivele strategice (Key), performanța în mod direct, prin valori clare, cuantificate (Performance) și comparabilitatea față de diverse referințe, cu orientare către corecții viitoare (Indicator).

2.     Indicatori cheie de performanță în marketingul prin SMS

Întrucât s-a realizat o trecere de la SMS-uri sau apeluri telefonice la mesagerie instantanee prin WhatsApp sau Messenger, tindem să nu mai auzim un sunet de notificare pentru un SMS primit atât de des. Cu toate acestea, o nouă notificare pentru un mesaj text încă ne amintește de ceva important și urgent. Drept urmare, rata de deschidere a mesajelor SMS este extrem de ridicată (de aproximativ 98%). Totodată, majoritatea oamenilor citesc mesaje text în primele 3 minute de la primire. Toate aceste statistici ne arată că SMS-ul reprezintă un instrument excepțional în comunicarea de business. Cu toate acestea, rata de deschidere reprezintă doar jumătate din succesul campaniei. În afară de aceasta, este important să cunoaștem și alte posibilități de evaluare a eficacității marketingului prin SMS.

În plus, merită să cunoști și preferințele destinatarilor. Te va ajuta să personalizezi conținutul mesajului SMS. Cel mai simplu mod de a cunoaște preferințele clienților tăi este efectuarea unui scurt sondaj. Această metodă îți permite direcționarea campaniilor viitoare în funcție de parametri specifici. Astfel de parametri sunt sexul, vârsta și adaptarea conținutului și transmiterea acestuia către anumite grupuri. Astfel de campanii SMS sunt mai eficiente.

a.      Rata de dezabonare

Ilustrație buton de dezabonare

Rata de dezabonare se referă la numărul de persoane care s-au dezabonat raportat la numărul tuturor contactelor. Acest indicator îți permite să definești cu ușurință un grup de destinatari care nu sunt interesați să primească mesajele tale promoționale. Deși s-ar putea să nu pară rezonabil, este mai bine să le prezenți o modalitate de a se dezabona de la campania ta.

Un link personalizat de dezabonare atașat la un SMS permite dezabonarea de la baza de date și exclude campaniile viitoare. Eliminarea persoanelor neinteresate și nefericite favorizează eficiența bazei de date, a bugetului publicitar și a imaginii de marcă. Acest lucru ajută afacerea, întrucât dezabonarea utilizatorilor neinteresați înseamnă o creștere a numărului abonaților interesați, raportat la numărul total de clienți existenți în baza de date.

b.      Rata de livrare

O bază de date de clienți bună și bine întreținută poate servi ani de zile. Totuși, mulți oameni își pot schimba numărul de telefon sau își pot pierde interesul pentru ofertă în timp. Astfel, merită să compari lista de mesaje trimise cu cea de mesaje livrate. Îți recomandăm să efectuezi astfel de verificări în mod regulat pentru a-ți menține baza de date eficientă și pentru a reduce costurile de conversie.

Verificarea faptului că numărul este activ este posibilă datorită funcției HLR (Home Location Register) Lookup. Aceasta facilitează excluderea contactelor nevalide și verificarea registrului unui număr în rețeaua GSM corespunzătoare. În platforma SMSO, înainte de trimiterea mesajelor, API-ul SMSO efectuează o interogare a bazei de date pentru a valida numerele de telefon (format complet, rețea și status). Identificarea în timp real a numerelor portate este importantă pentru transmiterea mult mai rapida a mesajelor.

c.     Rata de conversie

Odată ce mesajul a fost livrat, este necesar să începi să monitorizezi răspunsul destinatarilor. Este esențial să cunoști câte mesaje au fost deschise. Totuși, adevăratul factor cheie constă în cunoașterea  numărului de persoane care au făcut click pe linkul inserat în SMS. Cu alte cuvinte, trebuie să verifici constant care este rata de click.

În mod similar campaniilor de marketing prin e-mail, principalul factor determinant al eficacității campaniei tale Bulk SMS este rata de conversie. Acest indicator arată câți destinatari au făcut achiziția și au devenit clienți în urma lansării campaniei. O modalitate de estimare este urmărirea intensității traficului în comerțul electronic, de exemplu, în Google Analytics. Pe urmă va trebui să efectuezi o comparare a acestuia cu același interval de timp pentru zilele anterioare sau cu traficul mediu pentru ziua respectivă a săptămânii.

Rata de conversie în cazul campaniilor Bulk SMS

În cazul campaniilor Bulk SMS rata de conversie este de 1,5% în industria fashion, 2% în industria decorațiunilor destinate locuințelor, 1% în domeniul de înfrumusețare/cosmetice, 1,3% în industria de mâncare și băuturi și de 1,4% în sănătate și wellness.  

Grafic al ratelor de conversie

 

Poți urmări eficiența campaniei SMS adăugând parametri UTM care conțin tipul mediului și numele campaniei în link și apoi scurtându-l cu un instrument specific. Aceste două acțiuni ajută la măsurarea numărului de click-uri, dar scurtează și mesajul. Cum se adaugă parametrii UTM la link-urile scurtate? În cazul magazinelor de retail, de exemplu, acest lucru poate fi realizat folosind un cod de reducere sau un cupon atașat în mesaj. Acesta poate fi generat online și afișat în timpul achiziției. Cu toate acestea, codul trebuie utilizat numai în campania SMS, astfel încât să îi poți verifica cu ușurință eficacitatea. Mai multe despre tagurile UTM și despre cum pot fi utilizate, poți citi aici.

Luând toate cele de mai sus în considerare, indicatorii cheie de performanță oferă indicații care arată dacă direcția aleasă în strategia de marketing întâlnește o reacție pozitivă de piață. Totodată, ei arată dacă instrumentele selectate pentru a atinge obiectivul sunt corecte sau dacă mesajele sunt adecvate pentru clienți. În acest sens, dacă vrei să dai startul campaniilor prin SMS, având la dispoziție instrumente eficiente pentru monitorizarea rezultatelor, te așteptăm în platforma SMSO.

 

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu