De ce SMS-ul performează pentru marketingul de tip location-based?

Pentru a evidenția motivele pentru care marketingul de tip location-based vom începe acest articol printr-o istorioară. Astfel, te-ai aflat vreodată în ipostaza de a te muta într-un oraș nou și să continui totuși să primești mesaje promoționale de la restaurantul local din vechiul tău oraș, pe care îl îndrăgeai atât de mult? Este posibil să îți fie foame în momentul respectiv. Dar este totuși complet imposibil să te teleportezi pentru a-ți cumpăra pizza preferată de la restaurantul preferat. În această situație nu există altă opțiune decât să cauți un nou restaurant în orașul în care locuiești. Apoi va trebui să te dezabonezi de la mesajele promoționale ale vechiului tău restaurant favorit.

Această istorioară nu numai că îți va stârni pofta de mâncare. Ea te va face să înțelegi că locația clienților, precum și publicitatea targetată în funcție de locație, sunt esențiale pentru a stabili mesaje promoționale eficiente. Acestea te vor ajuta să îți concentrezi eforturile de marketing într-o anumită direcție, asigurându-te astfel că pizza ta poate fi mâncată, deoarece clientul se află într-o proximitate care nici nu va permite preparatelor să se răcească.

Noi, la SMSO, te putem ajuta să ajungi la audiența apropiată geografic ție prin intermediul Campaniilor Targetate prin SMS. Pe lângă targetarea geografică, mai poți alege dintre următoarele criterii:

  • Sex
  • Vârstă
  • Abonament sau Cartelă
  • Valoarea facturii telefonice
  • Roaming activ în ultimele 3 luni
  • Cod CAEN

Ce este publicitatea prin SMS de tip location-based?

Marketingul de tip location-based implică trimiterea către clienți a promoțiilor prin mesaje text pe baza poziției geografice a acestora. Astfel, LBS (Location-Based Service) reprezintă un tip de serviciu care se folosește de poziția geografică a unui telefon mobil pentru a identifica un posibil destinatar al campaniei de marketing. Prin poziția geografică, de multe ori, în campaniile location-based, ne vom referi la check-in.

Fie că este vorba despre confirmarea rezervării unei camere de hotel sau a unui bilet de avion, check-in-ul reprezintă o dovadă, un marcaj al unei persoane care a fost într-un anumit loc. Există două tipuri de check-in: cel activ, când o persoană apasă fizic un buton de pe telefon pentru a afirma că se află undeva și cel pasiv, când device-ul cuiva plasează persoana respectivă într-un anumit loc și la un anumit moment în timp, fără ca aceasta să fi făcut ceva anume.

Important în folosirea publicității de tip location-based este diferențierea dintre termenii loc și locație. Pentru o mai bună înțelegere a acestor termeni, putem lua drept exemplu termenii casă și acasă. Parcă nu au tocmai aceeași semnificație, nu-i așa? O casă nu reprezintă întotdeauna acasă pentru tine. Din aceste considerente vom folosi termenul de locație sub semnificația unor coordonate fixe, a unui punct exact pe planetă care poate fi găsit folosindu-ne de latitudine și de longitudine. Pe de altă parte, un loc se referă la nume, adresă, deci stradă, oraș, județ, țară și check-in-uri multe.

Fată care utilizează telefonul pe stradă

Având acestea în minte, geolocalizarea reprezintă un instrument important în campania de marketing, având în vedere tendința oamenilor tot mai mare de a-și împărtăși cu ceilalți trăirile, deci locul în care se află la un anumit moment, dar și creșterea continuă a utilizării telefoanelor mobile, conectate la internet.

Care este cel mai bun instrument pentru marketingul de tip location-based?

Specialiștii în marketing care doresc să utilizeze locația în scopuri publicitare sau de marketing se confruntă cu decizii dure cu privire la modul de implicare a clientului. Se va construi o aplicație descărcabilă? Se va crea o pagină web mobilă? Sau se va lansa o campanie SMS de tip location-based? Deși există cu siguranță o mare varietate de factori care trebuie luați în considerare în această decizie, variind de la obiectivele generale ale campaniei, direcționarea dorită și bugetul, un lucru este clar. Cel mai bun și mai simplu mod de a crea o campanie mobilă de tip location-based este utilizarea SMS-ului.

Motivele pentru care SMS-ul este el mai bun canal de răspândire a mesajelor targetate în funcție de locație sunt vaste. Mai presus de toate, ​​cerințele de abonare în cazul serviciilor de tip LBS se potrivesc întocmai cu cerințele existente de abonare la SMS-uri promoționale. Totodată, SMS-urile transmise în funcție de locație oferă cea mai largă acoperire. Astfel, odată ce un utilizator este înscris și localizat prin canalul SMS, specialiștii în marketing au o gamă largă de opțiuni complementare media bogate pe care le pot prezenta utilizatorului. De la cupoane și site-uri web mobile până la aplicații descărcabile. Acestea sunt potrivite pentru a îmbunătăți experiența clientului pe baza atât a locației cât și a capacităților dispozitivului.

Beneficii ale marketingului prin SMS de tip location-based

Ilustrație grafică a rezultatelor pentru marketingul de tip location-based

  1. Este eficient

Cercetările arată că marketingul prin SMS, în general, este mult mai eficient decât marketingul prin e-mail și social media. Acesta beneficiază de o rată de deschidere de 98%. Astfel, este foarte probabil ca abonații să primească mesaje SMS pe telefoanele lor, chiar dacă nu dispun de conexiune la Internet.

  1. Este instant

Companiile pot livra mesaje text în doar câteva secunde, făcând această metodă excelentă pentru publicitatea de tip location-based. Ele pot trimite texte promoționale clienților atunci când trec întâmplător pe lângă unul dintre magazinele lor, de exemplu. Acest tip de marketing este, de asemenea, complet automatizat și utilizează date de pe GPS-ul mobil al destinatarului. Astfel, mesajele prestabilite vor fi livrate instant abonaților care se află în proximitatea magazinului fizic.

  1. Este rentabil

Mesajele text trimise prin serviciul de tip location-based sunt mult mai ieftine decât poșta directă și multe alte metode de marketing, atât tradițional, cât și online. Cheltuielile necesare pentru marketingul prin SMS includ un „cost pe text”. Acesta variază în funcție de provider, însă poate fi numit modic comparativ cu rezultatele obținute. Aceasta înseamnă că specialiștii în marketing pot trimite mii de mesaje text pe lună la un cost relativ mic.

Așadar, marketingul de tip location-based va continua să înflorească în următorul deceniu, întrucât această tehnologie sporește vânzările și oferă valoare reală brandurilor. Prin urmare, este timpul să te înregistrezi în platforma SMSO și să dai startul campaniilor de marketing prin SMS, targetate în funcție de locație.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu