creste profitul unei afaceri

Cum te poate ajuta SMS Marketing-ul sa cresti profitul unei afaceri

Mediul de afaceri este in continua expansiune, iar profitul este crucial pentru existenta afacerii. Cei care folosesc metode cat mai diverse de a ajunge la consumator isi asigura o pozitie cat mai indelungata pe piata. Atat companiile de dimensiuni reduse, cat si companiile care si-au construit deja un renume pot beneficia de pe urma SMS Marketing-ului.

Unele studii arata ca mesajele pe telefon au o rata de deschidere uluitoare. 97% dintre mesajele trimise sunt citite in primele 3 minute din momentul in care au fost livrate. Aceasta statistica reprezinta un detaliu deosebit de important pe care multe companii inca il ignora. Conceptia consumatorului de rand asupra SMS-urile este aceea ca transmite informatii cu caracter urgent. In consecinta, actioneaza intr-un timp scurt.

Marketingul prin SMS ofera o cale rapida de a ajunge la consumator

Un element cheie al promovarii unui brand este crearea sentimentului de urgenta. SMS-ul reprezinta un canal de comunicare care prin definitie transmite informatii esentiale, care cer o rezolvare rapida.

Segmentarea publicului in functie de diferite criterii socio-demografice creste rata de succes campaniilor prin SMS. De aceea, este important ca mesajele sa fie relevante si valoaroase pentru client. SMSO iti faciliteaza accesul la clientii tai in functie de:

  • locatia acestora, fie in timp real sau retroactiva;
  • diverse criterii socio-demografice, cum ar fi genul sau varsta;
  • sistemul de operare al telefonului;
  • statusul serviciul de roaming
  • valoarea facturilor la telefon din ultimile luni

Ce domenii de afaceri pot aplica strategii de marketing prin SMS

Tehnicile de marketing prin SMS nu au doar scopul de a vinde un produs sau serviciu. Un brand se construieste prin orice fel de interactiune a clientului cu afacerea, incepand cu primul ‘Salut!’ si culminand cu calitatea produsului sau a serviciului oferit. Calatoria consumatorului continua cu interactiunea post-achizitie si il determina sa intre in categoria clientilor loiali.

Mai jos sunt cateva domenii de afaceri in care au succes campaniile de marketing prin SMS:

1. E-commerce

Un stil de comunicare rapid si util pentru client este o componenta esentiala in crearea unei legaturi de durata. In cazul magazinelor online, informatiile esentiale pentru client constau in detalii referitoare la comanda efectuata.

Le poti trimite clientilor notificari cu privire la:

  • Confirmarea comenzii
  • Statusul livrarii
  • Feedback in urma achizitionarii
  • Oferte la produse complementare
  • Reduceri de sezon

De asemenea, este important sa te adresezi cu numele clientului si sa ii multumesti pentru achizitie. Poti face acest lucru odata cu notificarea in care confirmi comanda. In momentul in care se simte apreciat, clientul va reveni cu incredere sa achizitioneze din nou.

 2. Turism

Atunci cand te ocupi de calatoriile clientilor, timpul este intotdeauna esential si poate face diferenta intre o vacanta minunata sau un esec. In cazul agentiilor de turism sau de transport, este important sa transmiti clientilor in timp real orice fel de schimbari.

Cu ajutorul mesajelor personalizate, poti oferi mai mult decat o informatie de interes general. Mesajele pe telefon sunt cel mai bun canal de comunicare cand vine vorba de transmiterea unor informatii urgente. Cateva exemple de notificari sunt:

  • Confirmarea achizitionarii biletului/rezervarii
  • Schimbari de orar
  • Anulari sau intarzieri
  • Alerte ce tin de siguranta clientului
  • Oferte speciale

 3. Organizarea de evenimente

Orice eveniment necesita o planificare riguroasa, iar timpul poate fi atat un aliat, cat si un factor de stres. Cu toate ca ai planificat totul in detaliu, inevitabil apar schimbari. In aceste situatii, participantii trebuie sa fie anuntati intr-un timp cat se poate de scurt. Mesajele prin SMS ajung rapid la client si au o rata de deschidere mult mai mare decat mesajele prin e-mail.

Le poti transmite particpantilor detalii cum ar fi:

  • Schimbari de program
  • Alerte ce tin de siguranta lor
  • Diverse informatii noi despre meniu, parcare, program, etc.
  • Oferte exclusive in timpul evenimentului
  • Reduceri la bilete

4. Servicii care functioneaza pe baza de programare

Aceasta categorie cuprinde afaceri din domenii diverse, de la cabinete medicale la saloane de infrumusetare. Orice tip de serviciu care necesita o programare se poate folosi de marketingul prin SMS. Ni se intampla tuturor sa facem o programare si sa uitam de ea.

Notificarile prin SMS nu sunt doar tolerate, ci chiar asteptate de clienti. 55% dintre abonati sustin ca au ales sa primeasca notificari tocmai in acest scop –  de a primi informatii cu privire la programarile facute.

In acest context, o scurta notificare prin care ii reamintesti clientului de programare este un beneficiu mutual. Clientul este multumit pentru ca nu trebuie sa retina exact toate detaliile, iar tu scazi numarul de programari ratate. Clientii care nu se prezinta la programare incetinesc si chiar impiedica ritmul normal de lucru, iar asta poate dauna oricarei afaceri.

5. Restaurante si baruri

Orice afacere supravietuieste si creste prin numarul de clienti noi sau care revin sa achizitioneze un anumit produs sau serviciu. In cazul restaurantelor sau al barurilor, o prima segmentare a publicului consta in clienti noi si clienti deja loiali. Utilizand localizarea in timp real sau retroactiva, le poti trimite notificari persoanelor aflate in proximitatea localului tau, prin care ii inviti sa-ti deguste meniul sau bauturile.

Pastreaza-ti clientii aproape prin sortimente noi sau oferte exclusive. Iata ce notificari le poti trimite prin SMS:

  • Specialitatea saptamanii/luni
  • Meniul zilei
  • Invitatii la evenimente
  • Invitatii la degustari pentru clientii fideli
  • Oferte de grup sau de 1+1
  • Statusul comenzii in cazul in care faci si livrari

6. Magazine

Strategia de marketing prin SMS in cazul magazinelor este asemanatoare cu cea pentru restaurante. Poti utiliza informatiile despre locatia clientului pentru a-l atrage in magazin. De asemenea, localizarea retroactiva este un instrument util pentru a trimite notificari ulterioare cu privire la produsele pe care le poate gasi intr-un anumit magazin.

In cazul magazinelor, obiectivul principal al strategiei de marketing prin SMS este aceea de a vinde produse sau servicii. Din acest motiv, poti trimite SMS-uri cu privire la:

  • Produse lansate de curand
  • Oferte si reduceri limitate
  • Coduri promotionale pe care le pot utiliza in magazin
  • Lansarea colectiilor de sezon

 

Afacerea ta in ce categorie se incadreaza? Contacteaza-ne si afla cum te putem ajuta sa ajungi la clientii tai la momentul potrivit.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu



 
close-link