Oameni de marketing care caută strategii pentru a gestiona crizele de comunicare

Cum să gestionezi crizele de comunicare cu ajutorul SMS-urilor

Există momente când o anumită situație accelerează atât de rapid încât doar un mijloc de comunicare extrem de rapid poate salva momentul. Astfel, atât guvernele cât și companiile au început a căuta o metodă de a ajunge la cel mai larg grup de cetățeni în cel mai scurt timp posibil. În urma acestor căutări s-a stabilit că, mulțumită acoperirii vaste a telefoanelor, un mesaj text este cel mai potrivit pentru această sarcină.

SMS-ul are numeroase funcționalități , exceptând trimiterea și primirea de texte. Acesta a fost utilizat cu succes nu numai în domeniul business-ului, ci și la nivelul securității naționale. SMS-ul este larg utilizat în acest sens de către numeroase state. Spre exemplu, în contextul pandemiei COVID-19, conducerea statului polonez s-a folosit de acest mijloc de comunicare pentru a da de știre despre instituirea perioadei de carantină.

De asemenea, în același context, Directoratul de Sănătate al Norvegiei a trimis mesaje text tuturor persoanelor cu vârstă de peste 18 ani. Scopul a fost conștientizarea pericolului impus de răspândirea virusului. Aici intră în calcul funcții de targetare extrem de eficiente, acestea fiind absolut necesare în astfel de cazuri. Dacă ești în căutare de astfel de servicii, platforma SMSO este soluția ideală pentru tine.

Avantaje ale SMS-ului în situații de pericol public

1. Livrare rapidă către un număr impresionant de persoane

SMS-ul este o funcție accesată prin orice telefon mobil, fără a fi necesară conexiune la Internet. Acest lucru înseamnă că este instrumentul ideal pentru a comunica cu toate categoriile de vârstă, de la tineri la oameni vârstnici.

2. Timp scurt de pregătire a campaniei

  1. Înregistrarea unui cont și trimiterea mesajului către o bază de date selectată se poate întâmpla aproape instantaneu. Acesta este motivul pentru care SMS-ul este un instrument ideal în situații de criză, fiind accesat și utilizat într-un interval cât mai scurt de timp. Convinge-te singur și înregistrează-te și tu în platformă. NU va dura mai mult de câteva secunde.

Bărbat la laptop care pregătește lansarea campaniei prin SMS

3. Durată scurtă de reacție

Este stabilit de către cercetători că majoritatea mesajelor sunt citite în primele 5 minute de la livrare. Mai mult de atât, 90% dintre mesaje sunt citite în primele 3 minute. Întrucât SMS-ul este o funcție atât de folosită, este mai greu ca mesajul să fie ignorat sau nedeschis.

Astfel, înțelegem că SMS-ul poate conduce la o gestionare corectă a situațiilor de criză la nivelul statelor. Haide acum să vedem dacă același lucru se aplică și în cazul companiilor.

Cum să gestionezi crizele de comunicare cu ajutorul SMS-urilor în business

În ultima perioadă, cu atât mai mult în contextul pandemiei, tot mai multe companii s-au orientat către vânzarea în mediul online. În consecință, o mobilitate mai scăzută a clienților conduce la o scădere în eficiență a metodelor tradiționale de promovare. Astfel, pentru a încuraja achizițiile online, companiile s-au orientat către cel mai eficient canal de comunicare și anume SMS-ul.

Acesta, de multe ori, vine în completarea promovării pe rețelele de socializare sau prin e-mail. Spre deosebirea de acestea, însă, SMS-ul este trimis direct către telefonul consumatorului, pe numărul personal. Fără ocolișuri, fără intermediari. Acest lucru îl transformă în instrumentul ideal, extrem de eficient, în cazuri de urgență care necesită acțiune imediată. De asemenea, gradul lui de utilizabilitate este ideal pentru companii, indiferent de dimensiunea acestora, în cazul rezervărilor sau programărilor. Un mesaj rapid va da de știre, atât angajaților cât și clienților, despre amânarea unui eveniment sau anularea acesteia, ca urmare a unei situații de criză.

Situații critice în funcție de domeniu, în care SMS-ul poate fi utilizat pentru gestiunea crizei

1. Organizarea evenimentelor

În acest domeniu, dacă vrei să vezi cum să gestionezi crizele de comunicare cu ajutorul mesajelor text, situația este destul de clară. SMS-ul poate fi utilizat pentru a anunța participanții, cât și angajații, despre anularea sau amânarea (și an acest caz pentru ce dată) evenimentului.

2. Autorități și instituții publice

Aici intervin situațiile mai sus discutate, în care statul se preocupă de informarea cetățenilor. Aici includem avertismente, recomandări, știri sau informații despre utilizarea serviciilor online.

3. Domeniul medical

În situații de natură epidemiologică spitalele sunt cele mai îndreptățite să trimită informații de mare căutare publicului larg. Pe lângă acestea, se pot transmite recomandări, exemple de bune practici, precum și instrucțiuni de navigarea către cea mai apropiată clinică sau spital.

4. Domeniul educației

În situația în care instituțiile de învățământ se închid, din cauza unei situații de criză, SMS-ul este primul instrument care va fi folosit pentru răspândirea informațiilor. Aici vorbim despre date legate de cursurile online, programe, orare, examene, modalități de notare.

5. E-commerce

Ajungem și la business-uri, iar în domeniul comerțului electronic SMS-ul poate căpăta un milion de funcții. Acesta poate transmite remindere legate de disponibilitatea produsului sau recomandări de cumpărare online. De asemenea, poate fi utilizat cu eficiență în anunțarea cu privire la datele de livrare, precum și la schimbări care pot apărea pe parcursul procesului de livrare.

Femeie care face cumpărături online

6. Retail

Dacă totuși magazinele de retail nu recurg în totalitatea la opțiunea de shopping online, atunci ele pot utiliza SMS-ul pentru a informa cu privire la modificări în programul de funcționare sau pentru a recomanda orientarea către magazinul online. De asemenea, SMS-ul poate fi eficient în rezolvarea situațiilor specifice serviciului clienți.

Ținând cont de toate cele enumerate mai sus, credem cu fermitate că SMS-ul este cel care poate salva vieți, companii și cariere de la cele mai groaznice situații de criză. Bineînțeles, mesajul și promptitudinea sunt factori cheie, însă asta iese deja din aria noastră de expertiză. Noi livrăm instrumentul, iar restul rămân în datoria specialiștilor în comunicare. Așadar, dacă vrei să profiți de toate serviciile necesare unei comunicări rapide și eficiente, vino în platforma SMSO, iar primele 100 de SMS-uri le primești gratuit.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu

Înregistrează-te și primești
100 de SMS-uri gratuite!

Intră în cont

Abonează-te la newsletter-ul SMSO