2 way sms marketing

Cum sa ajungi la clienti prin 2 Way SMS Marketing

2 Way Communication reprezinta una din cele mai eficiente tehnici de marketing. Campaniile de tip 2 Way SMS te ajuta sa le oferi clientilor tai o experienta de calitate cu produsul sau serviciul tau.

Unul dintre lucrurile cele mai importante pentru un client este nevoia de a comunica intr-un mod autentic. Aceasta nevoie este satisfacuta de specialistii in marketing prin campaniile de tip 2 Way. In acest mod, conversatia este bidirectionala. Clientul are oportunitatea de a raspunde si interactiona cu o afacere intr-un mod simplu si ieftin pentru compania ta.

Ce face 2 Way SMS atat de necesar in relatia cu clientii

Mesajele prin SMS nu mai reprezinta un canal de comunicare unilaterala. 89% dintre consumatori  isi doresc sa poata comunica direct cu un brand. Motivele variaza, insa cei mai multi se inscriu in baza de date a unei companii pentru a primi cupoane de reducere. Altii isi doresc sa primeasca alerte cu privire la o programare sau pur si simplu pentru a fi la curent cu ce se intampla pe piata. Mai mult de jumatate din consumatori considera ca un brand este de calitate atunci cand folosesc mesajele pe telefon drept un canal de comunicare.

De ce sa folosesti campanii de tip 2 Way

  1. Costuri reduse si conversii ridicate

Mesajele prin SMS reprezinta o tehnica accesibila financiar pentru companii de orice dimensiune. Datorita faptului ca nu ai nevoie de design, resursele umane sunt reduse de asemenea. Campaniile prin SMS nu necesita setari foarte complicate, iar costurile sunt reduse. Atunci cand vorbim despre campanii prin SMS, clientii se afla in baza de date pentru ca s-au inscris in mod voluntar. Acest detaliu reprezinta un punct forte, intrucat clientii sunt deja interesati de produsul sau serviciul tau. Printr-un mesaj clar si inteligent, poti ajunge la clientii tai intr-un mod cat se poate de ieftin.

  1. Este interactiv

Interactiunea cu clientii este un element cheie in crearea unei relatii de lunga durata. Campaniile de tip 2 Way ofera clientului posibilitatea de a raspunde mesajelor tale de promovare. Clientul devine o parte activa din procesul de achizitie, iar studiile arata ca aceasta abordare are foarte mare succes. Din cei 97% dintre cosnumatori care citesc mesajele de promovare, 83% dintre ei si actioneaza. Fie ca raspund la mesaje de confirmare, la chestionare sau ofera feedback, este clar ca sunt dispusi sa comunice.

  1. Usor de personalizat

Campaniile de comunicare birectionala isi ating potentialul maxim atunci cand sunt adresate persoanelor potrivite. De exemplu, poti trimite o campanie de SMS pentru a cere feedback persoanelor care au achizitionat un anumit produs. Segmentarea bazei de date se poate face in functie de mai multe criterii, in functie de scopul campaniei. Cele mai utilizate criterii de segmentare sunt cele socio-demografice si geografice. Afla aici mai multe despre cum te putem ajuta sa iti segmentezi publicul tinta.

Cum poti folosi 2 Way SMS Marketing

Marketing-ul prin SMS de tip 2 Way ii ofera posibilitatea clientului de a interactiona cu brand-ul tau. In momentul in care trimiti un mesaj pe telefon, clientul poate raspunde la mesaj. Conversatia este apoi preluata fie de o persoana reala, fie de un robot care este pregatit cu raspunsuri predefinite.

Pentru acest tip de campanie ai nevoie de cuvinte cheie sau de numere scurte. Clientul foloseste aceste instrumente pentru a-ti raspunde sau pentru a se inscrie in baza de date.

Un exemplu clasic il reprezinta reclamele prin care iti indemni clientii sa se aboneze la baza ta de date:

‘Trimite acum un mesaj cu textul XYZ pentru a deveni parte din familia ABC’

Poti folosi campaniile de tip 2 Way SMS pentru a-ti atinge diferite obiective precum:

  1. Cresterea bazei de date

Dupa cum spuneam mai devreme, incurajeaza-ti clientii sa se aboneze prin trimiterea unui text scurt catre numarul tau de telefon. In acest mod, stii cu siguranta ca viitoarele mesaje vor ajune la persoanele deja interesate de afacerea ta.

  1. Organizarea de concursuri

Tuturor ne plac jocurile, este in natura umana. In momentul in care le si oferi ceva pentru a intra intr-o competitie, clientii vor reactiona cu siguranta. Le poti trimite un mesaj clientilor tai prin care ii provoci sa raspunda la o intrebare. Vei avea nevoie si de un premiu, evident. Cu cat valoarea premiului este mai mare, cu atat vei primi mai multe raspunsuri.

  1. Crearea unei comunitati

Sentimentul de apartenenta este instinctiv, oricine doreste  sa faca parte dintr-o comunitatea. Iti poti incuraja clientii sa devina parte din comunitatea brand-ului tau prin trimiterea unui mesaj scurt. Foloseste apoi acea baza de date pentru a trimite oferte si invitatii exclusiv create pentru ei.

  1. Confirmarea intalnirilor sau a programarilor

Campanille de tip 2 Way sunt foarte utile pentru cabinetele medicale sau orice afacere care depinde de un program strict. Foloseste acest instrument pentru a tine legatura cu clientii prin mesaje scurte de reamintire. Mai mult, clientii pot raspunde la mesaj pentru a confirma daca pot participa la intalnire sau nu. In momentul in care timpul este un factor important al afacerii tale, comunicarea cu clientul este indispensabila.

  1. Feedback

Orice afacere creste in momentul in care cunoasti mai bine nevoile clientilor. Si cum poti face asta daca nu intrebi direct clientii? Le poti trimite un mesaj prin care sa le ceri feedback tuturor celor care au interactionat intr-un fel sau altul cu afacerea ta. De exemplu, le poti trimite un mesaj in urma cumpararii unui produs pentru a-i intreba daca sunt multumiti de experienta de achizitionare sau de produs.

Exemplu de bune practici

PsyPhone si MD2Me sunt doua afaceri din domeniul medical care utilizeaza marketingu-ul de tip 2 Way SMS intr-un mod foarte util pentru client. PsyPhone mentine comunicarea cu pacientii care sufera de schizofrenie pentru a le aminti sa isi ia medicamentele. Mai mult, le adreseaza intrebari legate de starea lor curenta. MD2Me face acelasi lucru in cazul copiilor care sufera de diabet.

Ambele companii folosesc acest instrument pentru a continua discutia cu pacientii. In functie de raspunsul lor, pot interveni in timp util in cazul in care acestia au o urgenta.

Tu cum comunici cu clientii tai? Apasa aici pentru a testa platforma SMSO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu

Abonează-te la newsletter-ul SMSO