Femeie care analizează date despre publicul țintă

Ce sunt și cum poți utiliza strategiile de Data Driven Marketing?

Mai mult ca oricând companiile folosesc în ziua de astăzi datele colectate prin diferite metode pentru a-și îmbunătăți constant activitatea și serviciile. Acest lucru este ușor de înțeles având în vedere faptul că organizațiile care folosesc această strategie sunt de 23 de ori mai susceptibile de a câștiga clienți. Totodată, au de șase ori mai multe șanse de a-și păstra clienții, în comparație cu business-urile mai puțin informate. Așadar, acest articol va explica de ce Data Driven Marketing ajută companiile să fie de 19 ori mai profitabile decât concurenții lor.

Ce înseamnă să fii Data Driven?

În cea mai simplă exprimare, este vorba despre o abordare bazată pe folosirea informațiilor despre clienți pentru a crea campanii de vânzări și marketing mai eficiente. Se adună date în urma accesărilor online, provenite din telefoane mobile și alte metode. Acestea sunt mai apoi analizate astfel încât să poți adapta campaniile pentru a viza publicul potrivit. Această abordarea maximizează rentabilitatea investiției și te poate ajuta din mai multe privințe:

1. Să determini tendințele viitoare.

Bărbat care urmărește tendințele pe ecranul telefonului său

Unul dintre cele mai mari avantaje ale adoptării unei abordări de tip data driven este de a avea o mulțime de informații în baza de date. Ulterior le poți utiliza pentru a afla aspecte utile despre potențiali sau clienți. Poți observa tiparele și identifica tendințele înainte ca acestea să explodeze. Cu astfel de informații puternice la îndemână, vei ști la ce să te aștepți de la segmentul de piață în care activezi și cum să îți folosești expertiza pentru a-ți ajusta strategiile în consecință.

2. Să iei decizii bazate pe fapte, nu pe presupuneri.

Organizațiile care apelează la strategii bazate pe date nu trebuie să facă multe presupuneri. Această abordare îți permite să iei deciziile în funcție de fapte concrete și să elimini o mulțime de prejudecăți umane care sunt implicate de obicei în luarea deciziilor.

3. Să îmbunătățești dezvoltarea produselor și serviciilor.

Companiile care colectează și analizează date cunosc mai bine piața lor țintă, învățând lucruri precum: ce folosesc mai mult consumatorii, cine sunt, ce le place și ce nu.

Cu astfel de informații la îndemână este mai ușor să sporești caracteristicile și serviciile pe care clienții tăi le îndrăgesc și de care au nevoie. Astfel, poți cu ușurință identifica zonele cu cel mai mare potențial. În plus, poți veni cu produse sau servicii noi, adaptate în mod special cerințelor pieței.

4. Să consolidezi implicarea clienților.

Epoca marketingului unic pentru toată lumea s-a încheiat de mult. Cu atât de multe date disponibile online, consumatorii se așteaptă ca mărcile să furnizeze conținut personal și relevant. A avea atât de multe date la îndemână reprezintă un avantaj competitiv. Le permite angajaților să creeze mesaje cu care consumatorii rezonează. Pe de altă parte, în rândul clienților, ar trebui să sporească semnificativ implicarea acestora și să sporească loialitatea față de marcă.

5. Să dezvolți experiențe pe mai multe canale.

Datele te ajută în mai multe feluri decât ai crede. De exemplu, poți partaja anunțuri construite pe baza datelor colectate pe diferite canale, cum ar fi rețelele sociale și Google, utilizând campanii de marketing automatizate. În acest fel, poți garanta că mesajul tău este relevant, valoros și consecvent. De asemenea, te poți asigura, pe baza informațiilor obținute, că mesajul tău ajunge la oamenii potriviți în momentul și locul optim.

6. Să susții longevitatea.

Companiile care sunt mai mari și mai vechi au adesea procese, mentalități și obiceiuri culturale interne adânc înrădăcinate. Din acest motiv pot găsi schimbarea provocatoare și de evitat. În astfel de cazuri, datele colectate pot fi folosite pentru a motiva angajații. Aceștia, în loc să fie copleșiți de informații, vor începe să le vadă ca pe un instrument util. În timp, acest lucru te va ajuta să creezi o cultură bazată pe date în cadrul organizației.

Care sunt cele mai simple metode pentru a colecta date?

1. Google Analytics

Bărbat care utilizează Google Analytics ca parte a strategiei Data Driven Marketing

Google Analytics este un instrument puternic care îți permite să evaluezi informațiile numite big data și să le transformi în strategii de acțiune. De asemenea, este un instrument extrem de personalizabil și este disponibil online fără costuri. Cu ajutorul acestuia poți identifica cuvinte cheie, verifica capacitatea de răspuns a dispozitivelor mobile, poți cunoaște mai multe despre publicul tău și îmbunătăți viteza site-ului web.

2. Google Ads

Google Ads este un sistem de publicitate de tip pay per click, administrat de Google, în care agenții de publicitate licitează anumite cuvinte cheie pentru ca anunțurile lor să apară în rezultatele căutării platformei. Mai multe despre publicitatea de tip pay per click poți citi aici.

3. Spreadsheet

Există multe instrumente de analiză și sisteme de gestionare a datelor utilizatorilor care își partajează informațiile personale. Acestea pot fi organizate în formulare denumite spreadsheets. În urma organizării informației, vei putea identifica tendințe, efectua analize, calcula rentabilitatea investiției și multe altele.

Moduri de implementare a marketingului de tip data driven

1. Personalizează experiențele utilizatorului

Utilizarea instrumentelor de analiză a datelor îți permite să colectezi datele de care aveai nevoie pentru a-ți cunoaște publicul, preferințele și antipatiile. Aceasta înseamnă că poți crea experiențe de utilizator personalizate, mai mult decât doar să incluzi numele persoanelor într-un simplu e-mail sau mesaj pe Facebook.

2. Vizează clienții printr-o publicitate dinamică

Platformele de socializare sunt imperative pentru a construi conexiuni cu publicul țintă. Ar trebui să profiți de platformele majore precum Facebook și Instagram pentru a distribui reclame.

3. Optimizează căutarea plătită

O abordare din perspectiva data driven marketing îți permite să optimizezi campaniile online, să îmbunătățești clasarea în motorul de căutare și să conduci trafic relevant către site-ul web adoptând strategii bazate pe date.

Data driven marketing nu reprezintă un moft sau ceva ce ai putea ignora cu ușurință iar performanța să nu îți fie afectată. Mai degrabă reprezintă un instrument puternic care poate garanta succesul unei companii chiar și în cel mai competitiv mediu. Într-o altă ordine de idei, date pot fi colectate și prin intermediul SMS-ului. Vino în platforma SMSO și află cum să comunici rapid și eficient cu clienții tăi.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu