Ilustrație telefon fix alături de telefon mobil

Canale de comunicare – de cate tipuri sunt si cum sa le folosesti in beneficiul afacerii tale

Comunicarea este esentiala pentru toate colaborarile semnificative si munca in echipa. Ea mentine o intreaga organizatie in miscare. Exista diferite moduri prin care se poate comunica, cum ar fi comunicarea scrisa, comunicarea verbala, comunicarea non-verbala si comunicarea vizuala. De asemenea, comunicarea este un instrument esential atunci cand vine vorba de relatia cu clientii. 

Este important ca indiferent pentru ce tip de comunicare optezi, informatiile sa fie transmise eficient. Canalele de comunicare sunt chiar diferitele moduri de a transmite informatii. 

 1. Canale de comunicare – exemple 

Comunicarea se realizeaza intre cel putin 2 persoane care doresc sa transmita un mesaj sau o informatie. Cu cat numarul de parti interesate de informatia transmisa creste, numarul de canale de comunicare trebuie, de asemenea, sa creasca. Numarul mare de canale poate face comunicarea foarte complexa. De aceea, este important sa transmiti informatia prin mai multe cai pentru a te asigura ca ajunge cu adevarat la publicul tinta.

De exemplu, daca desfasori o promotie pentru produsele tale si doresti sa transmiti acest lucru catre cat mai multi potentiali clienti, pentru ca acestia sa beneficieze de oferta, nu este de ajuns sa comunici acest lucru doar pe site-ul tau. Ar trebui sa te folosesti, de asemenea, de retelele de socializare si sa trimiti email-uri promotionale sau SMS-uri clientilor tai din baza de date. 

Exista mai multe tipuri diferite de canale de comunicare, asa cum sunt enumerate mai jos:

  • Conversatii fata in fata
  • Videoconferinta
  • Conferinte audio
  • E-mailuri
  • Scrisori scrise si note
  • Chaturi si mesaje
  • Bloguri
  • Documente scrise formale
  • Foi de calcul etc.

Fiecare afacere trebuie sa identifice care sunt canalele pe care le poate folosi cel mai eficient, pentru a obtine, astfel, cele mai bune rezultate. 

2. Tipuri de canale de comunicare 

Canalele de comunicare sunt impartite in urmatoarele categorii:

  1. Canale formale
  2. Canale informale
  3. Canale neoficiale

Canalele formale

Sunt un mod oficial de comunicare. Un canal formal de comunicare transmite informatii precum obiectivele, politicile si procedurile unei organizatii. Mesajele din acest tip de canal de comunicare urmeaza un lant de comanda. Acest lucru inseamna ca fluxurile de informatii vin de la un manager catre subordonatii sai, care, la randul lor, transmit informatiile catre urmatorul nivel de personal. Unele exemple includ buletine informative ale companiei, planuri de afaceri, instructiuni, rapoarte anuale, acorduri, comunicari la nivelul intregii companii, prezentari ale consiliului etc. Prin urmare, este un canal de comunicare care se foloseste mai mult intern.

Canalele informale

Sunt, la randul lor, un mod oficial de comunicare, însă cu norme oarecum relaxate. Este posibil sa nu fie nevoie de un lant de comanda sau o ierarhie in acest tip de comunicare. Cateva exemple vor include conversatii la nivelul locului de munca adresand intrebari membrilor echipei, conversatii la ora pranzului, multe dintre e-mailurile in care nu este necesara o comanda formala, cum ar fi cineva care cauta informatii rapide.

În mediul oficial, atat canalele formale, cat si cele informale sunt utilizate la nevoie.

Canalele neoficiale

Exista si un mod neoficial de comunicare. Angajatii comunica in afara mediului de lucru pe teme care nu au legatura cu munca. Comunicarea sociala, sportiva, politica si personala reprezinta canale neoficiale. Dar un manager trebuie sa fie constient de existenta unui astfel de canal si de informatiile care decurg din el. De multe ori zvonurile si barfele ofera informatii foarte importante, care altfel nu ar fi fost disponibile.

3. Canale de comunicare in marketing 

Canalul de comunicare de marketing este modul in care companiile isi transmit ofertele si alte informatii de interes catre public. În plus, alegerea unui canal este unul dintre pasii initiali pentru o campanie de marketing de succes, cum sunt campaniile de targetare.

Prin aceasta functie a marketingului, companiile isi construiesc si isi stabilesc imaginea de marca, in timp ce formeaza o legatura cu publicul, transformand compania intr-o parte integrata a vietii lor.

Exista 2 tipuri de canale de comunicare de marketing:

  • traditionale (radio, TV, panouri etc.)
  • digitale (retele sociale, e-mail, website-uri, sms marketing etc.)

Comunicarea de marketing este una dintre cele mai importante parti ale serviciului pentru clienti. Permite utilizatorilor sa se simta mai implicati in companie, devenind astfel mai loiali si le ofera o experienta completa, care depaseste o simpla achizitie, adaugand valoare companiei.

Chiar daca exista diferite tipuri de canale de comunicare si de marketing, precum marketingul prin continut, toate au acelasi obiectiv: sa mareasca gradul de constientizare al marcii si sa genereze noi potentiali clienti. In cele din urma, poate transforma brandul intr-un lider in sectorul sau.

Prin urmare, canalele de comunicare, atunci cand sunt utilizate in mod eficient, pot imbunatati functionarea afacerii tale. 

Sursa foto: Pexels.com

4. Intrebari si raspunsuri frecvente despre canalele de comunicare 

  • Ce este un canal de comunicare?

Un canal de comunicare este modul ales pentru a transmite o anumita informatie. Spre exemplu, atat conversatiile fata in fata, cat si mesajele tip bulk SMS sau cele de pe retelele sociale sunt canale de comunicare.

  • Care sunt tipurile de canale de comunicare?

Există trei tipuri de canale de comunicare: canale de comunicare formale, canale de comunicare informale si canale de comunicare neoficiale. Organizatiile aleg, de obicei, canalele formale, insa, in cazul unora, sunt mai potrivite canalele informale.

  • Ce inseamna canalul de comunicare in marketing?

Canalul de comunicare este important pentru marketing intrucat permite firmelor sa aleaga cea mai buna modalitate prin care mesajele lor pot ajunge spre publicul tinta. Asadar, pentru unele afaceri, un canal de comunicare potrivit este newsletter-ul, pe cand pentru alte afaceri functioneaza mai bine campaniile de targetare prin SMS. 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu