Copii care utilizează telefonul mobil în drum spre școală

Back to school – 5 strategii creative de SMS Marketing

Odată cu sfârșitul verii, copiii, adolescenții, dar și tinerii adulții se pregătesc să se întoarcă la școală. Aceasta înseamnă că este momentul ideal pentru promovarea ofertelor sezoniere. În acest sens, marketingul prin SMS este un mod eficient de a te conecta cu clienții și de a-ți  promova campaniile de tip back to school. Pe lângă Crăciun, reînceperea anului școlar este al doilea cel mai aglomerat sezon de cumpărături al anului. Haine noi, încălțăminte, echipament sportiv, electronice, rechizite școlare, cărți etc. Toate acestea înseamnă că retailerii se pot pregăti să încaseze.

Totuși, nu numai retailerii au de câștigat în urma începerii anului școlar. În această perioadă a anului, rezervările și comenzile cresc și pentru:

  •   Saloanele de coafură și frizerii
  •   Cabinetele stomatologice
  •   Companiile de transport public
  •   Locațiile de excursie (de exemplu: muzee, grădini zoologice etc.)
  •   Tutorii și furnizorii de pregătire școlară pentru copii
  •   Cafenelele din apropierea școlilor

Astfel, asigură-te că nu rămâi în urmă și că profiți din plin de sezonul școlar prin intermediul marketingului prin SMS. Sezonul de întoarcere la școală este, de asemenea, un moment ideal pentru a-ți crește atât baza de date a clienților, cât și veniturile afacerii. Iată câteva sfaturi ale experților în materie de campanii prin SMS de succes pentru această perioadă:

1. Cunoaște-ți publicul țintă

Mai întâi de toate este important să știi la cine vor ajunge mesajele tale promoționale. Campaniile targetate îți permit să lărgești audiența brandului tău și, în același timp, să trimiți mesajele strict publicului tău țintă. Asigură-te că mesajul în sine este astfel conceput întrucât să se adreseze nevoilor specifice ale categoriei tale de interes. Astfel, trimite mesaje atât milenialilor, cât și părinților. Studenții reprezintă, într-adevăr, o categorie demografică cheie pentru promoțiile prin SMS. Aceștia sunt mai susceptibili să răspundă la SMS-urile promoționale, fiind unul dintre principalele canale de comunicare ale acestora. Și, bineînțeles, vei dori să promovezi produsele sau serviciile tale și părinților, întrucât ei sunt, în cele mai multe dintre cazuri, direct responsabili de achizițiile din sezonul back to school.

Pe lângă reduceri și promoții, poți oferi și alte beneficii clienților tăi, cum ar fi un schimb / returnare facile pentru articolele cumpărate, pe lângă transportul gratuit al comenzilor. Cu cât îți vei trata clienții cu o mai mare grijă, cu atât vei genera mai multă loialitate din partea acestora, fapt care va conduce la o lărgire a bazei de date a contactelor.

2. Sincronizează mesajele text în funcție de urgența acestora

Un lucru pe care unele companii îl înțeleg cu greu este iminența SMS-urilor. Vorbim despre un canal de comunicare complet diferit de e-mail. Prin urmare, trebuie utilizat în mod diferit, întrucât mesajele promoționale prin e-mail sunt de obicei trimise cu zile sau săptămâni înainte de promoție. Acest lucru se datorează faptului că oamenii își deschid mai puțin frecvent inboxul.

SMS-urile, pe de altă parte, sunt o formă de comunicare rapidă. Pe lângă faptul că 98% dintre mesajele text sunt deschise, majoritatea sunt citite în termen de trei minute de la livrare. Astfel, pentru a garanta succesul campaniei, trimite mesajele tale cu o seară înainte sau în dimineața vânzării. În acest mod informațiile vor fi proaspete în mintea clientului. Nu uita să ai totuși în vedere intervalele potrivite pentru a transmite mesajele. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este să îți trezești clienții în miez de noapte. În acest caz campania ta nu avea rezultatele mult dorite.

Mai mult de atât, folosește-te de geolocalizarea retroactivă pentru a le trimite mesaje atunci când se află în apropierea magazinului tău fizic. Astăzi, cu integrarea SMS API și a aplicațiilor mobile, îți poți automatiza marketingul mobil pentru a trimite notificări clienților atunci când se află în raza ta de activitate. Profită, astfel, din plin în timpul sezonului de întoarcere la școală de mesajele promoționale direcționate pentru a atrage clienții din apropiere.

Exemplu de campanie targetată pentru sezonul back to school
 

Exemplu de campanie de recompense

3. Recompense și recomandări

În acest sezon de minune vor funcționa recompensele oferite clienților pentru înscrierea la newsletter sau abonarea la mesajele tale promoționale, precum și pentru recomandarea făcută către prietenii lor. Îndeamnă-ți clienții să se înscrie în campaniile tale de marketing prin SMS și prin oferirea unor stimulente. În acest mod vei reuși să convertești clienții existenți, transformându-i în clienți recurenți. Vei putea, totodată, să generezi și noi clienți. Aceste cupoane sunt livrate prin SMS direct pe telefonul destinatarului și au o mare șansă de a fi valorificate. Campaniile de recomandare către prieteni sunt excelente pentru a genera noi potențiali clienți și pentru a recompensa abonații existenți pentru participarea activă.

 

4.     Continuă promoțiile chiar și după începerea anului școlar

Este posibil ca elevii să nu știe care sunt materialele de care vor avea nevoie înainte de începerea școlii, astfel încât cumpărăturile vor continua inclusiv după începerea anului școlar. Prin urmare, menține promoțiile pentru a profita din plin de sezonul back to school. Acest lucru te va ajuta, de asemenea, să distribui și marfa suplimentară destinată acestui sezon, pe măsură ce continui să faci publicitate pentru aceasta.

Campanie de reduceri cu ocazia sezonului back to school

5.     Evenimente și reduceri cu ocazia sezonului back to school

Când taxele de școlarizare sunt ridicate, iar materialele necesare studiului sunt scumpe, studenții vor căuta întotdeauna mijloace de a obține materialele de care au nevoie la preț redus. Acesta este momentul în care vei veni în ajutorul lor, oferind discount-uri speciale specifice acestui sezon.

Așadar, cursul de SMS marketing de astăzi s-ar putea să se fi încheiat. Dar adevăratul an școlar nici măcar nu a început încă. E timpul să lași deoparte promoțiile de vară și să îți pregătești magazinul pentru vânzările sezonului back to school. Dacă vrei să beneficiezi de primele 100 de SMS-uri gratuit, înregistrează-te în platforma SMSO, chiar în timp pentru începerea noului an școlar.

 

 

 

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu