Femeie de afaceri care verifică statisticile pentru a introduce SMS marketing în strategia ei

8 statistici despre SMS marketing care te vor convinge să îți schimbi strategia

 Zilnic, consumatori din întreaga lume își verifică telefonul de câteva zeci de ori. Acest fapt deschide oportunități inimaginabile pentru afaceri și branduri.  Uitându-ne la tehnologii noi de tip VR sau Voice Search, este imposibil să nu observăm evoluția rapidă și constantă a tehnologiei. Ce nu știe multă lume, însă, este că SMS-ul, deși poate una dintre cele mai simple metode de contact, este și cea mai eficientă. Consumatorii îl preferă în pofida e-mailului, fiind deopotrivă un mijloc care economisește bani, dar și timp. Pentru a te convinge de acest lucru, în continuare vom prezenta 8 statistici despre SMS marketing care te vor surprinde și îți vor deschide noi orizonturi în ceea ce privește comunicarea cu clienții.

1. Mai mult de o treime din populația lumii nu deține telefoane suficient de inteligente pentru marketing mobil avansat

Mai mult de 35% dintre utilizatorii de telefoane mobile din lume sunt cel mai ușor contactați prin intermediul mesajelor text. Ai putea crede, văzându-te constant înconjurat de oameni care se folosește ori de un iPhone, ori de un Android, că toată lumea are acces la Internet. Ba mai mult, că și știe să îl și folosească. Acest lucru nici că ar putea fi mai fals. Deci, campaniile de marketing care folosesc tehnologii avansate,  nu sunt accesibile pentru aproximativ jumătate din potențialii clienți la nivel global.

2. Folosirea de short links în campaniile de SMS marketing poate crește ratele de conversie

Când este vorba de short links generice, ratele de conversie nu ating cote atât de mari pe cât reușesc să le atingă URL-urile de tip branded links. Acestea au un succes mai mare întrucât le inspiră clienților încredere. Când vezi un link oarecare inclus în mesajul text, ai putea fi de părere că acesta te poate purta în orice parte a Internetului. Prin urmare, un link care conține un nume al domeniului, cu care sunt obișnuiți clienții, va oferi siguranța necesară pentru a-l accesa. Din acest motiv, branded links conduc la rate de conversie mari. Totodată, includerea link-urilor în corpul mesajelor te poate ajută să contorizezi mai ușor traficul către site. Despre tagurile UTM și cum să le folosești, poți citi mai multe aici.

3. Ratele de deschidere a SMS-urilor sunt de aproape 5 ori mai mari decât în cazul e-mailurilor

Între 98% și 20% putem spune, cu toată convingerea din lume, că există o diferență imensă. Aceste date statistice arată, în fapt, care sunt opiniile clienților în ceea ce privește deschiderea unui mesaj text. Comparația este realizată cu rata de deschidere a unui e-mail. Astfel, SMS-ul ca mijloc de comunicare mai ieftin, alăturat ratelor mari de deschidere, devine modalitatea ideală de comunicare cu clienții. Acum, mai mult ca niciodată, având în vedre reglementările GDPR în ceea ce privește trimiterea de e-mailuri, există slabe șanse ca aceste rate să se modifice prea curând.

4. Marketingul prin SMS permite îmbunătățirea altor strategii de marketing mobil

Marketerii care folosesc SMS-ul sunt mai avansați în a valorifica capacitățile unice ale dispozitivelor mobile. Statisticile arată că sunt șanse de aproximativ 79% ca marketerii care folosesc strategii de marketing prin SMS, să se angajeze și în alte strategii de marketing mobil. Acest lucru se întâmplă deoarece companiile care profită de avantajele SMS-ului pot observa cu ușurință faptul că SMS-ul reprezintă o formă ideală pentru a spori implicarea mobilă. Astfel, folosește-te de SMS ca metodă inițială, pentru a atrage mai mult trafic către celelalte surse de interes.

5. Ratele de răspuns sunt de 7.5 ori mai mari decât în cazul e-mailurilor

Statistic, rata de răspuns specifică e-mailului este de 6% și de 45% în cazul SMS-ului. Astfel putem spune cu cea mai mare siguranță că cea mai mare parte a clienților preferă dialogul prin SMS. Trecând peste faptul că SMS-ul reprezintă un mijloc de comunicare mai intim, acesta este în general și o modalitate mult mai convenientă. Mai ales în ceea ce privește primirea, citirea și acționarea. Acest lucru este valabil deoarece orice om își verifică constant telefonul, însă nu și e-mailul.

6. Clienții răspund extrem de rapid mesajelor text

Clientă care răspunde unui SMS primit din partea brandului preferat

Studiile arată că durează, în medie, 90 de secunde pentru ca o persoană să răspundă unui mesaj text. În cazul e-mailului, aceste interval crește la o oră și jumătate. Acest lucru înseamnă că SMS-ul reprezintă o formă excepțională de livrare a mesajelor. Mai ales în cazul celor care trebuie livrate urgent și care urmăresc  o participare imediată a clienților. Cum se întâmplă în situații de tipul evenimentelor, concursurilor, ofertelor limitate etc.

7. Folosirea SMS-ului drept canal de comunicare este din ce în ce mai frecventă în cazul strategiilor de marketing B2C și B2B

În numai doi ani, folosirea SMS-ului ca instrument în strategii B2B a crescut cu 197%, statisticile arată. În timp ce acest canal nu a ajuns încă la saturație, ca toate celelalte, SMS-ul este totuși un mijloc tot mai des folosit de marketeri în strategiile lor. Deși nu toți competitorii aprobă utilizarea SMS-ului, mulți alții înțeleg că aceste statistici realizate pentru SMS marketing indică de fapt o schimbare în strategia de comunicare și apropiere cu clienții.

8. Mai mult de jumătate dintre consumatori preferă să obțină suport prin intermediul mesajelor text

Bărbat mulțumit de ajutorul primit prin intermediul SMS-ului pe linia de suport

Astăzi, totul în jurul nostru devine automatizat, instant și se învârte în jurul telefoanelor mobile. Astfel, consumatorii apreciază, ba chiar mai mult, așteaptă, ca brandurile să răspundă întrebărilor de bază într-un mod simplu. Acest fapt, pentru client, înseamnă eliminarea timpului de așteptare pentru a prinde legătura cu unul dintre agenți. Prin urmare, un call center mai puțin aglomerat pentru tine înseamnă satisfacție maximă pentru client. S-ar putea spune că este o situație de tip win-win.

Luând în considerare toate aceste cifre, este ușor de spus că SMS-ul nu reprezintă numai un instrument eficient de comunicare, ci și un mod de apropiere de clienți. Atunci când un număr atât de mare de clienți spune că preferă SMS-ul, nu ai de ales decât să îi asculți. În acest sens, înregistrează-te repede în platforma SMSO și începe să comunici SMART cu clienții tăi.

 

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu